هواپیمای مسافربری تهران یاسوج در سمیرم اصفهان سقوط کرد.
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور، اعلام کرد: یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.
 
بنابراین گزارش، دست کم ۶۵ مسافر در پرواز بوده است.
 
همچنین جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی 3 پایگاه به محل حادثه در  سمیرم اعزام شدند. همچنین علاوه بر اعزام یک فروند هلی‌کوپتر امدادی از استان فارس، تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند.
 
تیم واکنش سریع سازمان اورژانس کشور نیز با چند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند.
 
رئیس فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز اعلام کرد: به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.
 
تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج
 
سیدعلی وفایی مقدم، مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویر احمد از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: جلسه از یک ساعت قبل آغاز شده و ما خبر قطعی در مورد تعداد کشته شدگان این حادثه نداریم. اما چندین تیم امدادی زمینی و هوایی به محل اعزام شده است و ما در فرودگاه یاسوج هم در حالت آماده باش هستیم.
 
هواپیمای حادثه دیده از نوع ATR  استعلاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز  اظهار کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.
 
در پی این حادثه شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده که اطلاع‌رسانی در این رابطه را سازمان هواپیمایی انجام خواهد داد و مسئولان این سازمان تاکنون هیچ توضیحی در رابطه با این مساله ارائه نکرده‌اند. اما پیگیری ایسنا از شرکت هواپیمایی آسمان نیز نشان می‌دهد که با توجه به برگزاری یک جلسه فوری در این شرکت هیچ یک از مقامات آن در حال حاضر پاسخگو نیستند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی: جزئیاتی از محل سقوط نداریم  
جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری دقایقی قبل در گفت وگو با شبکه خبر اعلام کرد: پرواز تهران ـ یاسوج هواپیمایی آسمان ۸:۵۴ از مهرآباد به سمت یاسوج پرواز کرد که دقایقی بعد از آن مرکز منترل فضای کشور اعلام کرد آن را در صفحه رادار ندارد.  
 
وی افزود: در حال حاضر جزئیات دیگری در دست نیست و پس از دریافت اطلاعات تکمیلی، اطلاع رسانی خواهد شد.   مدیر هماهنگی و کنترل عملیات هلال احمر گفت: هنوز لاشه هواپیما از سوی مردم یا نیروهای امدادی رویت نشده است.
 
رئیس فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: هواپیمای مسافربری تهران _یاسوج در کوه های پادنا سقوط کرد. به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.  
 
سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز اعلام کرد: تیم واکنش سریع سازمان اورژانس کشور با یک فروند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند. با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.
 
 
دلیل سقوط هواپیما مشخص نیست
مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: هیچ اطلاعی از دلیل سقوط این هواپیما در دست نیست.
 
رضا معمار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص سقوط هواپیمای تهران یاسوج گفت: هنوز هیچ اطلاعی از دلیل سقوط این هواپیما در دست نیست.
 
وی با بیان این که محل دقیق سقوط این هواپیما مشخص نشده است، گفت: این هواپیما در محدوده سمیرم سقوط کرده است.
 
مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه همچنان آمار دقیقی از تعداد افرادی که در این هواپیما حضور داشتند نیز وجود ندارد، تصریح کرد: با استناد به اخبار خبرگزاری ها 60 نفر در این هواپیما بودند. اما همچنان آمار دقیقی از این پرواز در دست نداریم.
 
 
ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده چیست؟!
 
هواپیمای ATR سقوط کرده شرکت آسمان اوایل ماه جاری نیز به دلیل نقص فنی یکی از پروازهای خود را نیمه تمام گذاشته است.
 
به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از ایسنا، این هواپیما در حالی صبح امروز بر اثر برخورد با رشته کوه دنا برخورد کرد که روز پنجم بهمن‌ماه امسال نیز با مشکلی فنی مواجه شده بود.
 
خبر ایسنا در روز ۵ بهمن‌ماه امسال نشان می‌دهد که پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که با همین مدل از هواپیما انجام می‌شده پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد در میانه راه با نقص فنی مواجه می‌شود و بار دیگر به تهران باز می‌گردد.
 
این هواپیما پس از برطرف شدن نقص فنی بار دیگر پرواز می‌کند و به عملیات خود ادامه می‌دهد تا این‌که صبح امروز بر اثر برخورد با کوه دنا سقوط کرده و ۶۶ سرنشین خود را به کام مرگ فرو برد.
 
 
شرایط جوی برای پرواز بالگردهای هلال احمر به محل سقوط هواپیما مناسب نیست
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: شرایط جوی برای پرواز بالگردهای هلال احمر به محل سقوط هواپیما مناسب نیست.
 
مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسنا در مورد جزئیات حادثه سقوط هواپیما اظهار کرد: این هواپیما که از مبدا تهران به مقصد یاسوج در حال حرکت بود در زمان احتمالی ساعت 10 صبح سقوط کرد. محل دقیق وقوع حادثه در روستای بیده سمیرم بود.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه 15 تیم واکنش سریع از استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد به محل اعزام شده‌اند و تیم‌های جست و جو و نجات استان چهار محال و بختیاری نیز در حالت آماده‌باش هستند.
 
وی همچنین گفت: بالگردهای نیز در حالت آماده باش هستند اما شرایط جوی برای پرواز مناسب نیست.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا