معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با تأکید بر انعکاس شایسته و مناسب خدمات دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم، گفت: برخی غیر مستند به خدمات دولت می‌پردازند، نقدهایی را وارد می‌کنند که درست نیست و آرامش و اعتماد جامعه را مورد هدف قرار می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ روز دوشنبه 21 اسفندماه نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در تالار کوثر استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست ضمن تشکر از روابط عمومی استانداری برای برگزاری نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اظهار امیدواری کرد که این‌گونه جلسات استمرار یابد و روابط عمومی نهادها و دستگاه‌های استان با راهبردهای مشخص و خوبی در مبحث روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، مسائل را دنبال کنند.
«محمدعلی طالبی» ادامه داد: نکته مهمی که مجموعه روابط عمومی‌های استان باید به آن توجه کنند، شرایط خاصی است که امروز با آن مواجه هستیم و بار مسئولیت همه روابط عمومی‌ها را سنگین می‌کند.
وی افزود: به‌عنوان‌مثال در جریان واقعه قطع آب انتقالی به استان و در حوزه مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی، حوزه مسائل اقتصادی و در زمان‌های بحران نیاز به اطلاع‌رسانی سریع و مدیریت بحران از سوی روابط عمومی‌های دستگاه‌ها راداریم.
طالبی خاطرنشان کرد: زمانی که بحثی مانند موضوع آب پیش می‌آید روابط عمومی‌های مرتبط با این حوزه بار مسئولیت مضاعفی بر عهده‌دارند و باید ارتباط مناسبی را با حوزه اطلاع‌رسانی برقرار کنند و به‌نوعی راهبردهایی را در این حوزه تعریف نمایند که ازجمله آن ارتباط مناسب با دستگاه‌های اطلاع‌رسانی، خبرنگاران رسانه‌ها و صداوسیماست.
نایب‌رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد بابیان اینکه به ارائه اطلاعات صحیح به مخاطبان از سوی روابط عمومی‌ها نیاز داریم، گفت: باید این اطلاعات درست و از جامعیت لازم برخوردار باشد و بتوانیم آرامش را به جامعه هدیه کنیم و از انتشار شایعات در جامعه و تأثیر آن بر مردم جلوگیری کنیم.


دفاع از منافع استان و جلوگیری از ضایع شدن حق مردم


طالبی در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از کارکردهای حوزه روابط عمومی را در تعامل با حوزه اطلاع‌رسانی استان دانست و ادامه داد: این تعامل اتخاذ رویکردهایی است که به‌نوعی دفاع از منافع استان و جلوگیری از تضییع حق مردم استان در حوزه‌های گوناگون را به همراه دارد و می‌تواند پاسخگوی فضای رسانه‌ای که گاه ناسالم و علیه منافع استان است، باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر انعکاس مناسب و شایسته خدمات دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم، گفت: امروز با نقدهای غیر سازنده و غیرواقعی جلوه دادن واقعیت‌ها و عملکرد دستگاه‌ها روبرو هستیم و فضای مجازی این امکان را در اختیار بسیاری از منتقدین گذاشته که بی‌مهابا و غیر مستند به خدمات دولت می‌پردازند و نقدهایی را وارد می‌کنند که درست نیست و آرامش و اعتماد جامعه را مورد هدف قرار می‌دهند.
طالبی در پایان سخنان خود تأکید کرد: در این شرایط دیگر نمی‌توانیم با ابزارهای سنتی و شیوه‌های گذشته در مجموعه روابط عمومی‌ها کارکنیم و باید رصد فعالیت رسانه‌ها در فضای مجازی، مطبوعات و رسانه‌ها را در دستور کار قرار دهیم و هر جا که لازم باشد اطلاع‌رسانی به‌سرعت انجام و زمینه ارتباط مؤثر مدیران دستگاه‌ها با رسانه‌ها فراهم شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا