ارائه خدمات دولت در بستر الکترونیک و گسترش این نوع خدمات از جمله برنامه های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در راستای سیاست های دولت می باشد.

در این راستا طی سالهای اخیر قدم های خوبی در بخش های مختلف اقتصادی استان از جمله مالی، خزانه و سرمایه گذاری برداشته شده است و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

در همین مدت الکترونیکی کردن خدمات دولت در بخش های یاد شده به خصوص مالی و خزانه داری مورد توجه جدی قرار گرفته است و سامانه های الکترونیکی و سایت های اینترنتی به همین منظور راه اندازی و تقویت شده است.

خدمات الکترونیکی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در حال حاضر از طریق پورتال اداره کل، سایت های ذیحسابان و سرمایه گذاری و سامانه های سماد، سادا، سناما ، دادور و غیره ارائه می شود.

همچنین با هدف کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاه، پورتال اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد و در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم و آنچه را که امکان الکترونیکی آن میسر نیست " میز خدمت " راه اندازی شده است.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از الکترونیکی شدن خدمات خزانه و بخش مالی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بسیار از فعالیت های این بخش از طریق الکترونیکی ارائه می شود.

" سعید نورایمانی" با بیان اینکه در آینده خدمات این بخش ها تماما الکترونیکی خواهد شد افزود: امسال سیستم مالی و حساب های بانکی دستگاههای اجرایی استان یزد در قالب اجرای طرح " بنک لت " به بانک مرکزی متصل خواهد شد.

وی گفت: بر این اساس تمامی مراحل مالی اعم از عملیات تامین اعتبار تا درخواست و پرداخت وجه به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم از برگزاری منظم جلسات تحول اداری خبر داد و تلاش  برای الکترونیکی کردن خدمات را از اولویت های مهم این مجموعه برشمرد و بر ارتقای سطح خدمات الکترونیکی تاکید کرد.

" مجید کرباسی " با بیان اینکه تلاش های خوبی برای کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاه صورت گرفته است گفت: تقویت و ارتقای نرم افزاری پورتال اداره کل در دستور کار قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا همه خدمات دستگاه در بستر الکترونیک ارائه شود.

وی خواستار استفاده از ایده های صاحب نظران و کارشناسان برای بهبود خدمات الکترونیکی دولت و همکاری و همراهی دستگاههای مرتبط در این زمینه شد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز تحول در دستگاههای اجرایی را با توجه به فناوری های روز یک نیاز و ضرورت توصیف کرد و گفت: در راستای الکترونیکی شدن خدمات اقتصادی سامانه نما ( نقشه استعلامات سرمایه گذاری) راه اندازی شده است و سامانه های دادور، یاور و سام در زمینه های پاسخگویی و شکایات به مجوز های سرمایه گذاری و کسب و کار  در آینده راه اندازی خواهد شد.

" محمد دهقان منشادی " جایگاه ویژه اداره کل امور اقتصادی و دارایی را در ارزیابی عملکرد دستگاهای اجرایی را مهم توصیف کرد وگفت: این مجموعه در زمینه ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در حوزه بهبود فضای کسب و کار می تواند نقش آفرین باشد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم در نشست تحول اداری و ارزیابی عملکرد سال 96 اداره کل امور اقتصادی و دارایی این استان با بیان اینکه نظام اداری باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برود گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و امور اقتصاد و دارایی به عنوان الگو باید در این زمینه پیش تاز باشند.

" سید مجتبی حسینی پور " افزود: با توجه به اینکه بخش مهمی از بودجه کشور صرف هزینه های جاری دولت می شود گفت: نظام اداری باید خدماتش را به مردم بهبود بخشد و ما باید پاسخگوی مردم باشیم و در جهت رضایتمندی آنها تلاش کنیم.

وی از استفاده از  نظرات کارشناسان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در ارزیابی شاخص های عمومی بخش های حسابداری تعهدی، سامانه سادا و فضای کسب و کار خبر داد و گفت: در زمینه های ارزیابی عملکرد حقوق شهروندی، میز خدمت و تحقق دولت الکترونیک دستگاههای اجرایی استان نیز از ظرفیت کارشناسان استانداری یزد استفاده خواهد شد.

ویبا بیان اینکه دستگاهها موظف الکترونیکی کردن خدمات خود هستند تصریح کرد: دستگاههای اجرایی استان نوع خدماتی که می تواند  در بستر الکترونیک ارائه شود احصاء کنند.

وی بر رعایت حقوق شهروندان  توسط دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: در راستای تامین خواسته ها و رضایتمندی ارباب ارجوع در بستر الکترونیک ایجاد " اتاق الکترونیک " و " تالار گفت گو " در دستگاههای اجرایی ضروری است.

                                                                                                                  روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا