«محمدعلی طالبی» با تأکید بر نقش فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: توجه بر شناخت ریشه‌های وقوع و شیوه‌های اجتماعی مقابله با سرقت لازم و اثرگذاری چشمگیری به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، اولین جلسه کمیسیون مقابله با سرقت در سال جاری با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و اعضای این کمیسیون برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه بیان کرد: سرقت اگرچه یک موضوع امنیتی است اما برای مقابله با آن باید نگاه اجتماعی را حاکم و موردتوجه قرار دهیم.
طالبی افزود: نگاه اجتماعی از یک‌سو بر توجه به ریشه‌های وقوع سرقت و از سوی دیگر در برنامه‌های پیشگیری و مقابله با آن می‌تواند مؤثر واقع شود.
طالبی ادامه داد: بسیاری از پژوهش‌ها و مطالعات نشان می‌دهد مسائل و آسیب‌های اجتماعی ازجمله بیکاری در وقوع سرقت تأثیر زیادی دارند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار و گزارش‌های موجود موضوع سرقت در استان یزد کنترل‌شده و حتی در سال 96 نسبت به سال گذشته کاهش محدودی نیز داشته است.
معاون استاندار اظهار داشت: وقوع سرقت‌های خرد و نقش پدیده‌های اجتماعی مثل بیکاری و اعتیاد در این نوع سرقت‌ها نشان‌دهنده ضرورت توجه به رفع معضلات اجتماعی در جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: خوشبختانه رویکرد اجتماعی در فعالیت‌های نیروهای انتظامی و امنیتی چند سالی است که موردتوجه قرارگرفته و باید با کمک تمام دستگاه‌ها به تقویت این نگاه کمک کنیم تا زمینه اجرای فعالیت‌های اجتماع‌محور با مشارکت مردم بیش‌ازپیش فراهم آید.
طالبی افزود: هنوز پس از پررنگ شدن پدیده سرقت در جامعه، با زمینه‌هایی برای سرقت مواجه هستیم که بی‌توجهی مردم نسبت به‌ضرورت حفظ و حراست از اموال خود را نشان می‌دهد.
معاون استاندار یزد گفت: با توجه به دغدغه‌های اجتماعی درزمینهٔ سرقت باید فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های عمومی ازجمله شهرداری‌ها و شوراها نسبت به این موضوع موردتوجه قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا