تا به حال برای بیش از چهارهزار واحد مسکونی مقاوم در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب طراحی و بررسی نقشه صورت گرفته و این آمار تا پایان اردیبهشت به 7هزار مورد خواهد رسید.

در پی بازدید دکتر محمدرضا جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی و هیئت همراه از پیشرفت عملیات بازسازی منطقه عمومی زلزله زده استان کرمانشاه، وی در دفتر نمایندگی سازمان در سرپل ذهاب حضور یافت و از نزدیک روند طراحی و بررسی نقشه واحدهای مسکونی جدید را مورد ارزیابی قرارداد. دکتر جواهری که از سوی مهندس رمضانی عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی و مهندس محمدپناه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه همراهی می شد، از چند پروژه در حال اجرا در منطقه نیز دیدن کرد و در گفتگو با مالکان و مجریان، از همکاری خوب آنان با مهندسان تقدیر نمود.

براساس این گزارش، در نشست مشترک این هیئت با معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه و مدیرکل  بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مهندس محمدپناه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه در گزارش خود از پیشرفت امور طراحی و بررسی نقشه واحدهای مسکونی براساس برنامه و تعهدات این سازمان خبر داد و خواستار انجام به موقع پرداخت های مهندسین طبق تفاهم نامه های موجود شد.

دکتر محمدرضا جواهری نیز در این نشست اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و به ویژه دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان سرپل ذهاب با بهره گیری از همکاری موثر مهندسان عضو، امور مربوط به نظارت و بررسی نقشه ها را به نحو شایسته انجام داده اند و برای حدود چهارهزار واحد مسکونی نقشه تهیه و برای ادامه مراحل صدور پروانه ترخیص شده است. به گفته دبیر اجرایی شورای مرکزی کیفیت اجرا نیز بسیار خوب بوده و مالکان با تجربه تلخی که از حادثه زلزله داشته اند تمایل و همکاری خوب و ارزنده ای برای استفاده از خدمات مهندسی دارند.

ناطق با اشاره به تاثیر مثبت دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در جهت تسریع و تسهیل امور بازسازی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و دفاتر نمایندگی این سازمان در شهرستان سرپل ذهاب مدیریت هماهنگی و ارائه خدمات مهندسی را به صورت رایگان تقبل کرده و طبق برنامه زمان بندی تعهدات خود را به انجام رسانده اند به گونه ای که  تا پایان اردیبهشت کار بررسی و تایید نقشه های هفت هزار واحد مسکونی به انجام خواهد رسید و علاوه بر آن به مراجعات متفرقه مردمی برای تهیه  نقشه و ارسال به مراجع صدور پروانه نیز پاسخگویی می شود.

وی از مدیریت خوب حوزه معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقدیر و ابراز امیدواری کرد برخی کسری های مالی مطرح شده مربوط به هزینه های مهندسان نیز با قول مساعد مسئولان بنیاد مسکن تامین و هر چه زودتر شاهد شروع زندگی ایمن و با نشاط در منطقه باشیم.

مهندس رضایی عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نیز در این نشست به بیان تجربیات قبلی خود از عملیات اجرایی بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی پرداخت و نکاتی را برای بهبود فعالیت ها در بازسازی سرپل ذهاب یادآور شد.

در این نشست مهندس سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و مسئول بازسازی منطقه زلزله زده از عملکرد خوب سازمان و شهرداری در تهیه و بررسی نقشه و صدور پروانه ساختمانی تقدیر و بر تسریع عملیات اجرایی و نیز پرداخت معوقات مهندسان طراح تاکید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا