سید یاسین حسینی

یزد یک میراث ارزشمند جهانیست که حفظ و نگهداری آن وظیفه ای ملی و انسانی بوده که بر همگان واجب است.
متاسفانه این چندمین باری است که اقلیتی خاص از کشاورزان ورزنه اصفهان با تحریک افراد و گروههای افراطی داخلی و معاندین خارجی، از نجابت و سکوت یزدی ها سو استفاده کرده و مسیر و تجهیزات پر هزینه انتقال آب که هزینه های سنگین آن از بیت المال و جیب مردم یزد تامین شده را تخریب میکنند و آب را به روی یزدی ها میبندند، همان عمل ظالمانه ای که در صدر اسلام حامیان زر و زور و تزویر با سیدالشهدا و یارانش کردند. چند سالی است که خشکسالی امان یزدیها را بریده و فریاد العطش یزد و مردم سختکوش و قناعت پیشه آن رو به آسمان بلند است، آنها باید بدانند که آب نوعی انفال و نعمت خدا بر همه مخلوقاتش در زمین است که متعلق به منطقه یا شهر خاصی نیست و افراد خاصی نمیتوانند بر آن مالکیت داشته باشند. ولی متاسفانه اخیرا استاندار و برخی نمایندگان اصفهان از احتمال قطع کردن آب کوهرنگ به شهر جهانی یزد (مرکز تمدن اصیل ایران) گفته اند. کاری که در صورت وقوع، یک فاجعه فرهنگی و تاریخی برای کشور ما ایران خواهد بود، چرا که حیات یزد و تمدن چند هزار ساله آن بسته به برقراری این آب میباشد.

در باب اهمیت فرهنگ یزد و یزدی در تمدن ایران باستان، اشاره میکنم به سخنرانی دکتر عارف رییس فراکسیون امید مجلس در صحن شورای شهر یزد در سفر زمستانی دو ماه پیش خود

دکتر عارف:
     یزد و یزدی یک برند معتبر و خوش نام در سطح ایران و جهان است که باید با تمام وجود از این میراث ارزشمند پاسداری کرد. به یزدی بودنم افتخار میکنم و آرزویم این است که روزی دوباره برای زندگی به شهر خودم یزد برگردم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا