عصر روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه دومین همایش ملی نظارت کارگاهی در هتل ارگ یزد آغاز به کار کرد.

در این مراسم اعضای شورای مرکزی، رؤسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، تنی چند از مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد به همراه مهندسان و پژوهشگران حضور داشتند.

در آغاز مراسم مهندس فرشید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به ذکر سابقه برگزاری اولین همایش ملی نظارت کارگاهی در سال 95 در استان یزد پرداخت و از همکاری موثر شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و حوزه امور عمرانی استانداری تشکر کرد. وی همچنین گزارشی از فعالیت دبیرخانه دائمی نظارت کارگاهی در یزد طی دو سال گذشته ارائه کرد.

در ادامه مراسم افتتاحیه دومین همایش نظارت کارگاهی دکتر محمدرضا جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی، از هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد که با مصوبه خود و پیگیری دریافت مجوز شورای مرکزی سازمان، این همایش را تدارک و برگزار کرده اند  تشکر کرد.

وی همچنین از مساعدت های وزارت راه و شهرسازی در جهت ارائه امتیاز آموزشی و پژوهشی براساس بنیه علمی و آموزشی این همایش قدردانی نمود.

دبیر اجرایی شورای مرکزی سپس به تشریح فعالیت های انجام شده در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در ماه های اخیر پرداخت و گفت: پس از پایان مراسم افتتاحیه، شرکت کنندگان در این همایش، در 5 کمیسیون تخصصی حضور خواهند یافت تا مباحث مربوطه را به صورت تخصصی و تفکیک شده، نقد و بررسی کنند و مصوبات خود را به نشست اصلی همایش ارائه دهند.

به گفته وی جلسه نهایی همایش با حضور کلیه اعضای کمیسیون های پنجگانه روز 25 اردیبهشت با انجام چند سخنرانی علمی، آموزشی و تحقیقاتی برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد مصوبات این همایش پس از کسب نظر نهایی شورای مرکزی و وزارت راه و شهرسازی به صورت یک بسته پیشنهادی به آن وزارتخانه ارائه شود تا در قالب دستورالعمل جامع ابلاغ گردد. وی تاکید کرد بهترین راه رسیدن به مسکن مقاوم و مطلوب، اجرای طرح نظارت کارگاهی است.

سخنران پایانی مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی نظارت کارگاهی، دکتر شیخ انصاری معاون اداره کل مقررات ملی ساختمان کشور، با ذکر سوابق نظارت عالیه در وزارت راه و شهرسازی که از سال 1381 شروع شده بود اظهار داشت: در سال های 86 تا 88 با ورود پروژه مسکن مهر در سطح کشور بخشی از اعتبارات به نظارت عالیه اختصاص یافت، لیکن در حال حاضر برای اولین بار است که موضوع نظارت کارگاهی به این صورت دقیق و جامع توسط شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد پیگیری شده و به یاری خدا به نتایج نهایی خواهد رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا