به مناسبت هفته ارتباطات مهدی مقوم مدیر مخابرات منطقه یزد در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های استان شرکت کرد و به سئوالات ایشان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی مخابرات استان یزد - در این نشست مقوم ضمن تبریک هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات به بیان مختصری از گزارش عملکرد مخابرات منطقه یزد در سه حوزه وضعيت شاخصهاي مخابراتي پرداخت  و توضیحاتی در مورد برنامه های پیش بینی شده سال جاری ارائه نمود.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: در شاخص ارتباطي تلفن ثابت در حال حاضر 547 هزار و 242 شماره با ضريب نفوذ 4/47 درصد در استان مشغول بكار است.

مقوم در ادامه سخنانش از تعداد تلفن های مشغول بکار همراه استان سخن به میان آورد و افزود: در حال حاضر بیش 1 میلیون و 300 هزار شماره تلفن  شامل 315 هزار شماره سیم کارت دائمی و 985 هزار شماره اعتباری با ضریب نفوذ 9/112 درصد در استان مشغول بکار است .

وی عملکرد مخابرات یزد را در حوزه ی دیتا برشمرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت 161 هزار و182 پورت اینترنت پرسرعت در استان ایجاد شده و 71 هزار پورت اینترنت پر سرعت خانگی و 2 هزار و 600پورت اینترنت پرسرعت تجاری به بهره برداری شده است.

مدیر مخابرات منطقه یزد از دیگر پروژه های مهم را راه اندازی سوئیچ پروژه WIFI  اول و تاسیس 8سایت WIFI در شهر یزد عنوان کرد و افزود :هم اکنون در یزد پاساژ های امیر، آریا، صدف، کویتی ها و هتل های داد و تهرانی و نیز فروشگاه زنجیره ای رفاه و راه آهن به سرویس « وای فای اول » متصل شده اند و مشترکان تلفن همراه اول می توانند از حجم تعیین شده اینترنت وای فای رایگان همراه اول که موقع خرید بسته دریافت نموده اند به این سرویس متصل شوند.

  مقوم گفت: از ابتدای سال 96 تا هفته ارتباطات سال جاری 857 پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر 874 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است که 98 پروژه آن با بیش از 66 میلیارد ریال سرمایه گذاری در هفته ارتباطات سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

در پايان، خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در نشست، سئوالات مخابراتی خود را با مدیر مخابرات منطقه یزد در میان گذاشتند و مهندس مقوم به آنها پاسخ داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا