فرماندار يزد گفت: در سال گذشته با برگزاري منظم جلسات طرح هاي مؤثر مقابله با بي سوادي در شهرستان يزد صورت گرفته كه نتايج مطلوبي را در برداشته است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان يزد با حضور معاون وزير و رئيس سازمان نهضت سواد آموزي كشور، فرماندار يزد، مديركل آموزش و پرورش استان، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و اعضاي اين شورا برگزار شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با تقدير و تشكر از اعضاي شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان در اجراي سياست هاي مختلف به منظور مقابله با پديده بي سواد اظهار داشت: خوشبختانه اين شورا در سال گذشته به صورت منظم و مستمر تشكيل شده و با اجراي طرح ها و مصوبات توانسته در مسير ريشه كن نمودن بي سوادي گامهاي مؤثري را بردارد.

فرماندار يزد با بيان اينكه با همكاري انجمن اولياء و مربيان توانسته ايم والدين دانش آموزاني كه از تحصيل بازمانده اند را شناسايي كنيم افزود: دوره هاي آموزشي براي اين افراد در شهرستان تدوين شده و با تشويق براي حضور در اين دوره ها بخش قابل توجهي از والدين را از نعمت سواد بهره مند سازيم.

وي با اشاره به استقرار نزديك به سه هزار و پانصد واحد صنعتي در يزد تصريح كرد: با توجه به وجود واحدهاي صنعتي و ايجاد انگيزه براي اشتغال افراد جوياي كار روند مهاجرت از ساير نقاط كشور به يزد فراهم شده است كه اين روند باعث شده تا در مبادي ورودي افراد نيازمند به سواد آموزي قابل كنترل نبوده و همزمان در كنار باسواد افراد در شهرستان آمار ورودي نيز اضافه گردد.

سالاري اضافه كرد: با هماهنگي بين بخشي و تعامل صورت گرفته با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنين خانه كارگر نيز تعدادي از كارگران نيازمند به تحصيل شناسايي شده و روند آموزش دوره هاي سواد آموزي براي آنها اجرايي شده است.

فرماندار يزد با اعلام اينكه همه دستگاه هاي اجرايي مرتبط در موضوع سواد آموزي در شهرستان يزد بسيج شده اند خاطرنشان كرد: ورود اتباع خارجي نيز از ديگر موارد اضافه شدن افراد نيازمند به تحصيل مي باشد كه در اين خصوص بايد دوره هاي آموزشي ويژه اي تعريف شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد افزود: يزد به عنوان يكي از شهرهاي مهاجرپذير كشور مي باشد، كه كاهش آمار بی‌سوادان به سختی انجام مي شود اما امیدواریم با ادامه طرح‌های پیش بینی شده بتوانیم به کاهش آن کمک کنیم.

رئيس شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان يزد با اشاره به سياست هاي و طرح هاي دولت تدبير و اميد در زمينه مقابله با پديده بي سوادي اظهار داشت: بسته هاي حمايتي و تشويقي دولت در سالها گذشته به روند با سوادي در شهرستان كمك كرده كه انتظار داريم اين طرح ها با نوآوري هاي جديد در مركز تدوين و براي اجرا به استان ها و شهرستان ارسال شود.

فرماندار يزد در پايان بر اهميت مشاركت و نقش سازمان هاي مردم نهاد در اين موضوع تأكيد كرد و تصريح نمود: سازمان هاي مردم نهاد با توجه به اينكه از بطن جامعه است در بسياري از اقدامات توانسته اند همراه دولت بوده و دولتمردان را در رسيدگي به مشكلات مردم ياري رسانند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا