در راستای دستور العمل وزارت امور اقتصادی و دارایی و تفویض اختیار وزیر اقتصاد به ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها، هیات موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم سه شنبه شب فعالیت کاری خود را در استان یزد آغاز کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در مراسم آغاز به کار رسمی این هیات با قدردانی از وزیر اقتصاد در تفویض اختیار ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم به استان ها، این کار را گامی مهم در تسریع و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده های موضوع این ماده عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " گفت: این تفویض اختیار نقش مهمی در کاهش هزینه ها، رضایتمندی مودیان مالیاتی، ساماندهی امور  و تامین حقوق آنها خواهد داشت.

نماینده وزیر اقتصاد در استان یزد اظهار داشت:  طی دو ماه گذشته که دستور العمل تشکیل این هیات به استان  ابلاغ شده  اعضای هیات انتخاب شدند و نشست های خوبی برای هماهنگی و برنامه ریزی امور  برگزار  شد.

وی با بیان اینکه پرونده های موضوع ماده 251 مکرر به استان ارسال شده است تصریح کرد: امیدواریم هیات بتواند در فضایی آرام و در کمترین زمان ممکن به این پرونده ها رسیدگی کند و در رسیدگی ها حقوق دولت و مودیان مالیاتی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد هم با ابراز اینکه هیات مذکور فارغ از تعلقات قانون مالیاتی بتواند به دعاوی رسیدگی کند گفت: ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم این حق را به مودی مالیاتی داده است که با ارائه مدارک و مستندات کافی نسبت به ناعادلانه بودن مالیات اعتراض کند.

" منوچهر اسدی " جایگاه هیات  یاد شده را مهم توصیف کرد و گفت: سیاست ما این است که مداخله ای در روند رسیدگی به پرونده های موضوع ماده 251 مکرر نداشته باشیم؛ چرا که معتقدیم مرجع ثالثی باید باشد تا خارج از مداخله مالیاتی در جهت حفظ اعتماد مودیان و برقراری عدالت مالیاتی به پرونده ها رسیدگی کند.

اعضای اين هيات سه نفره متشكل از يكي از معاونين اداره كل امور اقتصادي ودارايي به عنوان عضو و رئيس، يك نفر از جامعه حسابداران رسمي و يك نفر از جامعه مشاوران رسمي مالياتي می باشند که احکام آنها به پیشنهاد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هر استان توسط وزیر اقتصاد صادر می شود.

طبق تفویض اختیار صورت گرفته به استان ها، مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف 500 میلیون ریال و اشخاص حقوق تا سقف پنج میلیارد ریال می  توانند نسبت به مالیاتهای قطعی شده خود که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد، به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلائل کافی(پس از تکمیل فرم درخواست رسیدگی) شکایت نموده و تقاضای رسیدگی مجدد خود را به دبیرخانه استانی هیات تسلیم نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا