فرماندار يزد بر استفاده از ظرفيت هاي مدارس و مهدكودك براي ارتقاء فرهنگ مصرف بهينه و درست آب تأكيد كرد و گفت: بايد در امر آموزش به دانش آموزان توجه ويژه اي داشته باشيم چرا كه آنها مي توانند با ارائه نكات آموزشي، بر روي تك تك افراد خانواده خود تأثيرگذار باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان يزد به رياست فرماندار يزد و با حضور معاون فني و امور عمراني فرماندار، معاون مديركل مديريت بحران استان و ساير اعضاء تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه ضمن تقدير و تشكر از اقدامات و تلاشهاي صورت گرفته در سال گذشته توسط اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان اظهار داشت: يكي از مهمترين توفيقات اين شورا حضور فعال در كارگاه آموزشي و تمرين ستادي مديريت بحران با عنوان غدير 3 كه با همكاري ميان اعضا شهرستان يزد موفق به كسب رتبه ي برتر در سطح استان شد.

فرماندار يزد با اشاره به دستور كار جلسه مبني بر تأمين و توزيع آب شرب و بهداشت و اتخاذ تصميمات لازم در خصوص مسائل و مشكلات كم آبي و اقدامات ضروري جهت مديريت مصرف آب اظهار داشت: متأسفانه برخي از شهروندان بحران آب و مشكلات تأمين آب شرب را باور ندارند و صرفه جويي را مدنظر خود قرار نداده اند.

وي با بيان اينكه بايد فرهنگ استفاده بهينه از آب در بين مردم نهادينه شود خاطرنشان كرد: دستگاه هاي مرتبط نظير شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي و آب منطقه اي بايد در خصوص اطلاع رساني و آموزش همت بيشتري داشته باشند.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان يزد اضافه كرد: با توجه به احتمال جيره بندي و افت فشار آب در ماه هاي گرم سال طرح هاي امنيتي به منظور مقابله با تنش هاي آبي توسط فرمانداري ها تهيه شده كه اميدواريم با مصرف بهينه آب اين طرح ها اجرايي نشود.

وي همچنين بر ضرورت تشكيل اتاق فكر در راستاي چاره انديشي براي مقابله با بحران آب و ساير موضوعات در شهرستان تأكيد كرد و افزود: در آينده اي نزديك با همكاري ادارات ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، هلال احمر و پارك علم و فناوري جوانان نخبه جهت حضور در اين اتاق فكر و ارائه راهكارهاي عملياتي معرفي خواهند شد تا بيشتر بتوانيم از نظرات آنها براي رفع مشكلات بهره مند شويم.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان در ادامه با اشاره به اينكه هدر رفت آب در مواقع فعاليت چاه هاي محلات شهر يزد بايد بررسي و كنترل شود ابراز داشت: متأسفانه در برخي اوقات شاهد اين هستيم كه به علت عدم توجه، در خيابان ها و معابر عمومي شهر يزد هدر رفت آب وجود دارد كه به هيچ وجه قابل قبول نبوده و مي تواند تبعات مختلفي را در بر داشته باشد.

فرماندار يزد همچنين با اعلام رايگان شدن قبوض برق و آب مدارس در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: اين قانون به منزله مصرف بي رويه مدارس نيست بلكه معيار و سرانه اي براي آن در نظر گرفته شده و قطعاً در شهرستان بايد در مصرف آب مديريت صحيح صورت پذيرد.

سالاري در بخشي ديگر از سخنان خود ضمن گراميداشت هفته هلال احمر و تقدير از تلاشهاي پرسنل زحمت كش اين نهاد افزود: در هلال‌احمر ، بخشي از افراد جامعه به‌ویژه جوانان با شركت در دوره‌های آموزشي به‌صورت داوطلبانه به عضويت اين سازمان در می‌آیند كه پتانسيل و ظرفيت خوبي به شمار می‌رود.

فرماندار يزد تصريح كرد: خدمات و تلاش‌های کارکنان و اعضاي داوطلب جمعيت هلال‌احمر در مواقع موردنیاز مردم و شهروندان ارائه می‌شود كه اين علاوه بر تأثيرات معنوي باعث شده تا اين اقدامات مؤثرتر واقع گردد.

وي همچنين تأكيد كرد: دستگاه هاي اجرايي شهرستان به ويژه اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران مي توانند از ظرفيت هاي موجود در هلال احمر نظير استفاده از مباحث آموزشي در مواقع بحراني بهره مند شوند تا در صورت لزوم بتوانند بهترين تصميمات را اتخاذ نمايند.

فرماندار يزد در پايان با اشاره به حادثه تلخ تصادف زنجيره اي چند دستگاه خودرو در كمربندي شهر يزد خواستار بررسي نقاط حادثه خيز كمربندي با هماهنگي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي و ارائه به شوراي ترافيك استان به همراه راهكارهاي رفع اين نقاط شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا