آیت الله اعرافی در جمع مدیران حوزه های علمیه استان یزد بیان داشت: نگاه کلان و راهبردی بر حوزه ها جریان دارد تا حوزه بتواند پاسخگوی نیازهای روز جامعه ما باشد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد، و مدیران و معاونین حوزه های علمیه شهرستان های استان با آیت الله اعرافی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد گزارشی از فعالیت های حوزوی در استان ارائه کرد.

در ادامه نیز مدیران حوزه های علمیه شهرستان های استان یزد در مورد عمده فعالیت ها، برنامه ها و برخی از مشکلاتی که در مجموعه خود داشتند، به گفتگو پرداختند.

آیت الله اعرافی در این جلسه با اشاره به تلاش های خوبی که در حال انجام گرفتن است، گفت: با همه کمبودهایی که حوزه درگیر آن می باشد و حتی در سال جاری بودجه های آن کمتر نیز شده، فعالیت های خوبی را شاهد هستیم.

وی، پیگیری ده ها طرح جدید را از برنامه های حوزه علمیه عنوان کرد و بیان داشت: یکی از طرح هایی که در حال پیگیری هستیم و به خواست خدا تا دو ماه دیگر نیز تکمیل می شود، ساماندهی نظام جامع رشته ها می باشد که با به ثمر رسیدن آن مشکلات زیادی رفع خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: از دیگر کارهای مهمی که در ۶ ماهه دوم سال جاری به نتیجه می رسد، بیرون رفتن حوزه علمیه از فقر اسناد بالادستی و کلان است که تاکنون نیز موفق به تدوین ۲۰ سند بالادستی شده ایم.

وی خاطر نشان کرد: تدوین این اسناد کلان نیز در ابتدا با براورد هزینه ای میلیاردی همراه بود که با توان طلبگی بدون اینکه هزینه جدیدی بر ما تحمیل شود، این کار به نتیجه رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تا یک ماه دیگر نیز اولین برنامه ۵ ساله حوزه علمیه کشور ارائه می شود که این برنامه هزاران برنامه کوچک و بزرگ را در خود جای داده است.

وی با اشاره به بازدید از حوزه های علمیه ۱۷ استان کشور، تاکید کرد: نگاهی کلان و راهبردی بر حوزه ها جریان دارد، تا حوزه بتواند پاسخگوی نیازهای روز جامعه ما باشد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر بالاتر بردن کیفیت کارها در عین بالا بودن کمیت، گفت: در مجموع و با تلاش حوزویان عزیز استان یزد، سطح خوبی را در این استان شاهد هستیم که البته هنوز هم برای ما رضایت بخش نیست و باید برای رسیدن به کیفیت بالاتر تلاش کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا