حسینی عزآبادی مدیرعامل شرکت انرژیهای خورشیدی پیشگامان گفت: فاز نخست ایجاد نیروگاه های خانگی خورشیدی در دست اجراست.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، سیدجواد حسینی عزآبادی مدیرعامل شرکت  انرژیهای خورشیدی پیشگامان در نخستین اتاق فکر انرژی خورشیدی یزد که با حضور مسئولان استان و با هدف بررسی وضعیت استان در زمینه ظرفیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه انرژی خورشیدی برگزار شد، گفت: طرحی در شورای اقتصاد مقاومتی استان مبنی بر تجهیز هزار واحد مسکونی به نیروگاه خورشیدی خانگی مصوب شد.

وی افزود: دنیا  به سمت ایجاد نیروگاههای خانگی در حال حرکت است و در تنها مبحثی که همگام با دنیا در حال پیشرفت هستیم همین مقوله انرژی خورشیدی است. حسینی عزآبادی بیان داشت:  در فاز اول 137 منزل مسکونی را در دست اقدام داریم که 27 واحد در مدار قرار گرفته و 10 واحد نیز در شرف اتصال به مدار بوده و بقیه هم به ترتیب به شبکه متصل می شود.

مدیرعامل شرکت انرژیهای خورشیدی پیشگامان خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیتهای اجرایی در احداث نیروگاههای خورشیدی خانگی طرحی را به نام طرح گام به گام طراحی کردیم که بر اساس آن شرکت تعاونی تاسیس شده و کلیه کسانی که نیروگاه خانگی دارند می توانند عضو این شرکت تعاونی شده و در قالب تامین نیاز نیروگاه داران اقدام کنند.

 وی ادامه داد: مشارکت ما به این صورت است که افراد 15 میلیون تومان سرمایه گذاری کرده و نیروگاه تاسیس می شود و از محل درآمد نیروگاه درآمد ماهیانه به آنها پرداخت شده و صاحب منزل در این شرکت 6 میلیون تومان سهامدار می شود.

حسینی عزآبادی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح بیش از 500 منزل مسکونی را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادیم تا به تعداد 137 منزل رسیدیم گفت: برخی منازل به دلیل سایه اندازی جهت نصب نیروگاه قابلیت نصب ندارد.

وی از راه اندازی سامانه مانیتورینگ داخلی برای ارائه اطلاعات به صورت آنلاین به صاحبان منازل برخوردار از نیروگاه خبر داد و گفت: با این سامانه افراد می توانند عملکرد لحظه ای، تولید ماهانه و سالانه نیروگاه و درآمد حاصل از آن را مشاهده کنند و امیدواریم بتوانیم تعداد نیروگاهها را تا پایان سال به 500 واحد برسانیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا