استاندار یزد با تاكيد بر نقش يزد به عنوان حسينيه ايران در پيشقدم بودن برای ارائه خدمت به زائران حضرت سيدالشهدا(‌ع)؛ اجتماع اربعين حسينی را صحنه زيبا و ارزشمند در ابراز مودت و مهرورزی مسلمان نسبت به يكديگر دانست.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه ٢٣ خردادماه ستاد اربعين حسيني استان يزد به رياست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضاي اين ستاد در سالن زنده ياد حميديا استانداری تشكيل جلسه داد.
استاندار يزد در اين نشست گفت: حضرت سيدالشهدا(‌ع) اقيانوس بزرگي است كه تمام مشكلات را مي توان با توسل به او حل كرد و اين باور نيز وجود دارد كه حضرت صاحب الزمان(‌عج) نيز با شيوه پيروان سيدالشهدا و اجتماع دوستداران امام حسين (ع) به پيروزي نهايي خواهد رسيد.
«محمود زماني قمي» افزود: پياده روي اربعين بزرگ ترين اجتماعي است كه با اراده قلبي، عشق و علاقه مردم رقم مي خورد؛ چنين صحنه هايي را ما تنها در زمان هشت سال دفاع مقدس و اعزام به جبهه شاهد بوديم و اين سبقت گرفتن تنها به دليل حرارت حسينی است كه در جان و روح ما شيعيان و تمام دوستداران امام حسين(ع) وجود دارد.
زماني قمي بيان كرد: خوشبختانه گروه هايي كه اين جريان را قبول ندارند از جمله تكفيري ها در اظهارنظر هايشان بيان كرده اند كه به چه ميزان از همبستگي و حضور مردم در مراسم اربعين حسینی ترس دارند و اين امر معنا و ارزشي مثبت براي ما مسلمانان و شيعيان دارد.


عمل به راه های حفظ جمهوری اسلامی ايران از تمام مسيرهای پيش رو


عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: اظهارنظر مخالفان  اين واقعه به ما نشان مي دهد كه ظرفيت اجتماع اربعين در كربلا چه مقدار بزرگ و مهم مي باشد و لازم است در تصميم گيري هاي خود با تدبير و دقت عمل كرده و راه هاي حفظ جمهوري اسلامي ايران را از تمام مسيرها پيدا، كشف و به آن عمل كنيم.
زماني قمي با اشاره به اينكه رويارويي و مقابله با ظلم و ظالمان همواره وجود دارد و نمي توانيم جبهه مخالفت با نهضت سيد الشهدا (‌ع) را ناديده بگيريم، ‌ادامه داد: ضروري است براي يك مبارزه دامنه دار و مستمر راه هاي اصولي و دقيق آن را احيا كنيم كه بهترين ابزار براي صيانت از آزادي و اخلاق، راه امام حسين(‌ع) است و ظرفيت بزرگ اين مسير نيز مراسم باشكوه اربعين ‌حسینی مي باشد.
استاندار يزد افزود: در جايگاه صورت و سيرت هيچ جمعيت و اجتماعي در دنيا  قابل مقايسه با اجتماع اربعين نيست،‌ اين هدف بزرگ و متعالي به صورت تكان دهنده و با اقتدار اتفاق مي افتد و صحنه هاي زيبا و ارزشمند‌ی در آنجا براي ابراز مودت و مهرورزي مسلمانان از كشورهاي مختلف خلق مي شود كه اين امر سرمايه بزرگي براي جهان اسلام است.
زماني قمي خاطرنشان كرد: استان يزد نيز كه حسينيه ايران نام گرفته است بايد در اين مسئله پيشقدم و نمونه باشد و هرچند گزارش فعاليت هاي سال قبل نشانگر اقدامات خوبي است اما ضروري ‌است تلاش كنيم شرايط تثبيت جايگاه فعاليت ها و امكانات لازم براي تسهیل ارائه خدمات به زائران از سوي استان در اربعين حسيني تقويت شود.
استاندار يزد در پايان سخنان خود گفت: راه حل هايي براي تثبيت شرايط محل ارائه خدمت ‌در كربلا وجود داشته و مورد توجه است و با اطلاعات دقيق تر و ايجاد زمينه هاي مشاركت و همراهي تمامی علاقه مندان به حضرت امام حسين(‌ع) مي توان اين امر را امكان پذير ساخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا