استاندار یزد در نشست انجمن كتابخانه‌هاي عمومي استان از مديران و فرمانداران استان خواست در کتابخانه‌ها حضور یابند و ارتباط بیشتری با اصحاب علم و اندیشه برقرار کنند زيرا به کمک آنها نیازمند هستند.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 23 خردادماه نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان به رياست «محمود زماني قمي» استاندار يزد و با حضور «محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و اعضاي اين انجمن در تالار كوثر استانداري برگزار شد
استاندار يزد در اين نشست گفت: برقراری ارتباط مطلوب با صاحبان اندیشه کمک شايسته اي به موفقیت مدیران در حوزه و منطقه مدیریتی آنها می کند به نحوي كه می توانند مجهولات را به صورت بهتری کشف کنند.
زماني قمي ادامه داد: لازم است گفت و گو با مراجعه کنندگان، کتابداران و فعالان عرصه قلم و انديشه در دستورکار فرمانداران و مدیران قرار گیرد.
وی از مديران و فرمانداران استان خواست در کتابخانه‌ها حضور یابند و ارتباط بیشتری با اصحاب علم و اندیشه برقرار کنند زيرا به کمک آنها نیازمند هستند.
عالي ترين مقام اجرائي استان با بیان اینکه مطالعه کتاب و ورود به این عرصه، مهارتهای زیادی به مدیران می دهد، افزود: در این مسیر با برقراری ارتباط با دنیای گذشتگان، شرایط پیش رو به نحو بهتری مشاهده و آینده مناسبی ترسیم می شود.
زماني قمي خاطرنشان كرد: همه مدیران در تمام بخش ها باید با انگیزه و شور و هیجان کار خود را پیش ببرند و این مساله در انجمن کتابخانه ها و ساحت فرهنگ باید دیده شود.
وي با تاکید براینکه فعالیت انجمن کتابخانه های عمومی سرمایه گذاری و زیرساختی است، اظهار امیدواری کرد: نشست های این انجمن به صورت مستمر برگزار شود.
استاندار يزد در پايان سخنان خود گفت: البته شاید چاپ، نشر و کتابخانه هم مانند سیستم آموزشی کشور کمتر به مهارت آموزی افراد و مخاطبان می پردازد و باید محصول این حوزه های فرهنگی مهارت آموزی به مردم باشد که بتوانند ارتباط خوبی با جامعه و محیط اطراف خود برقرار کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نيز در اين نشست گزارشی از فعالیتهای3 ساله این نهاد ارائه کرد.
«رقيه دوست فاطمي ها» خاطرنشان كرد: استان يزد در كشور در 5 شاخص عضويت، امانت كتاب، شاخص تعداد كتابخانه، مساحت كتابخانه به نسبت جمعيت و شاخص تعداد كتاب به نسبت جمعيت به مقام برتر دست يافته است.
گفتني است در اين نشست از «محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار به عنوان عضو حقيقي انجمن، 5 نفر از فرمانداران و تعدادي از شهرداران كه بيشترين همكاري را با اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان داشته اند با اهداي لوح تقدير تجليل و از 8 كتاب و پوستر جشنواره ملّي كتابخواني رضوي رونمايي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا