معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تاکید کرد‌: صنایع آبخواه و آلاینده و ناسازگار با محیط زیست به هیچ وجه در استان یزد مجوز نمی گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار روز دوشنبه ٢٨ خردادماه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: ‌ضروری است فرصت های فریز شده استان در حوزه سرمایه گذاری شناسایی شود  که خوشبختانه در جلسه امروز وضعیت ظرفیت های فریز شده در مجموعه شهرک ها و نواحی صنعتی منطقه ویژه اقتصادی استان بررسی می شود.
"‌علی زینی وند" ‌ادامه داد: ‌مبنای برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های ما در استان باید هدفمند ‌و مبتنی بر کار کارشناسی باشد و این مهم با اطلاعات شفاف، ‌دقیق و پالایش شده امکان پذیر است.
زینی وند همچنین خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از افراد سرمایه گذار در استان و میزان توانمندی آنها در این حوزه شد و افزود: ‌باید در زمان صادر کردن مجوزها راستی آزمایی شود که آیا این سرمایه گذاری ها در مسیر توسعه استان است یا خیر و منجر به چه تعداد اشتغال جدید می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود تاکید کرد‌: ‌با شرایط حساسی که استان یزد در رابطه با آب دارد، صنایع آبخواه و آلاینده و ناسازگار با محیط زیست به هیچ وجه در استان یزد مجوز نمی گیرند و مجوزها به سمت صنایع های تک، ‌کم آبخواه و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هدایت شده و می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا