معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد، گفت‌: لازم است یکی از اولویت های اصلی در استان در حوزه روابط عمومی و رسانه تلاش در راستای آرامش و انسجام جامعه و تقویت همراهی و صمیمیت مردم و دولت باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی استانداری روز دوشنبه چهارم تیرماه با حضور"‌محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "‌جعفر نخستین" مدیرکل حوزه استاندار، ‌"‌عباس حیدری" مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های چندین ساله "داود پاک طینت" مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری ‌یزد، گفت: یکی از ویژگی‌های روابط عمومی در دولت گذشته عدم ثبات آن بوده و اینکه مسئولیت روابط عمومی چندین بار در بین افراد مختلف دست به دست شده است.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: این نوع نگاه ساختار روابط عمومی در استان را دگرگون کرد و اجازه نداد ما یک دوره با ثبات مدیریت را در حوزه روابط عمومی داشته باشیم اما با همه این محدودیت‌ها شاهد تلاشهای ایثارگرانه مدیرکل روابط عمومی استانداری و کارشناسان این اداره کل در آن مقطع زمانی بودیم و عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند.
وی ضمن تبریک مجدد به "علی صالحی" مدیر کل روابط عمومی استانداری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیرکل روابط عمومی استانداری از چند ویژگی ارزشمند از جمله جوان بودن، استمرار حضور در روابط عمومی و ارتباط بسیار مناسب با مجموعه روابط عمومی و رسانه های استان برخوردار است و این برای مدیران استانداری نیز ارزشمند است که انتصاب وی به نوعی با استقبال هم مجموعه روابط عمومی ها و هم جامعه رسانه‌ای استان مواجه گردید.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان گفت: این سرمایه ارزشمندی است که در اختیار مجموعه روابط عمومی استانداری قرار دارد که باید با اعتماد، ‌صمیمیت و رفاقت مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.
طالبی ادامه داد: در عین حال یکی از مشکلاتی که از ابتدا در ‌اداره کل روابط عمومی استانداری وجود داشته محدودیت و بحث کمبود نیروی انسانی منابع مالی و امکانات و تجهیزات بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به ‌موضوع ارتقای روابط عمومی استانداری به اداره کل اشاره و خاطرنشان کرد: این اتفاقات موجب شد یک توجه ویژه‌ای به حوزه روابط عمومی در استان ایجاد شود و در بین رسانه‌ها‌، افراد صاحب نظر ‌و منتقدین باور به جایگاه روابط عمومی استانداری به وجود آمده است و روابط عمومی استانداری می تواند با اتکا به این سرمایه وظایف مسئولیت ها و انتظاراتی که از آن می رود را به خوبی انجام دهد.
وی با بیان اینکه ‌اداره کل روابط عمومی استانداری تنها روابط عمومی یک دستگاه نیست، گفت‌: این اداره کل محور حرکت جمعی مجموعه روابط عمومی های استان در راستای ایفای وظایف و مسئولیت های شان می باشد و امیدواریم با کمک و همراهی مجموعه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و رسانه ها شاهد نقش‌آفرینی بیشتر روابط عمومی در مجموعه تحولات استان و فرآیند توسعه یزد باشیم.
رییس شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به همراهی ها و حمایت استاندار محترم، مجموعه معاونان محترم استاندار، مدیران روابط عمومی ها و رسانه ها‌ی استان از اداره کل روابط عمومی استانداری این همراهی و همکاری را بی‌سابقه دانست و خواستار تقویت ارتباط با رسانه‌ها، صاحب نظران عرصه روابط عمومی در خارج از استانداری و همدلی و صمیمیت در حوزه رسانه ها و روابط عمومی ها بیش از گذشته شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه بیشترین توفیقات را در ایجاد آرامش در استان داشته ایم، ‌افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ‌و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال گذشته با مشارکت گسترده و رتبه اول در کشور نمونه این آرامش و انسجام است که در فضای سیاسی استان وجود دارد.
طالبی در پایان سخنان خود با بیان اینکه این آرامش نتیجه کمک ‌و همراهی همه دستگاه های امنیتی انتظامی، گروه‌های مرجع اجتماعی، ائمه‌ جمعه، نخبگان جامعه و افراد تاثیرگذار در استان است، تاکید کرد: لازم است یکی از اولویت ها در استان در حوزه روابط عمومی و رسانه تلاش در راستای آرامش و انسجام جامعه و تقویت همراهی و صمیمیت مردم و دولت باشد.
علی صالحی مدیر کل روابط عمومی استانداری در این مراسم ضمن قدردانی از اعتماد مدیریت ارشد استان گفت: تلاش می کنم فضای نقد استان فضای باز ‌انتقاد در دولت تدبیر و امید بماند زیرا اعتقاد دارم جامعه ای که نقد از آن گرفته شود در درازمدت به سعادت نمی رسد.
داود پاک طینت مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری نیز در این جلسه بیان کرد: در دولت یازدهم منتقدین دولت در استان آزادترین فضا را تجربه کردند و لازم است سند راهبردی روابط عمومی های استان که در گذشته تهیه و تدوین شده با پیگیری دوستان اجرایی  شود.
 گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات و تلاش‌های پاک طینت در دوران مسئولیت در اداره کل روابط عمومی استانداری تقدیر و حکم استاندار یزد به صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری تقدیم شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا