بخشدار مرکزی میبد گفت: رونق گردشگری ماحصل بهسازی بافت باارزش روستای مزرعه کلانتر است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه اولیه طرح بررسی بافت باارزش روستای مزرعه کلانتر با حضور بخشدار مرکزی، مدیر اداره بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی در بخشداری مرکزی برگزار شد.

بخشدار مرکزی میبد در این جلسه بخش مرکزی و روستاهای هدف گردشگری ازجمله مزرعه کلانتر و ارائه پتانسیل‌ها، نقاط قوت و ضعف موجود پرداخت و گفت: این روستا ازجمله مکان‌های موردعلاقه گردشگران خارجی و داخلی و رونق گردشگری ماحصل بهسازی بافت باارزش روستای مزرعه کلانتر است.

محمدجواد احمدی بهسازی بافت باارزش روستایی را سبب رونق گردشگری و میراثی ماندگار برای نسل آینده دانست و افزود: اجرای طرح بافت باارزش تاریخی و ساماندهی کامل آن از محل اعتبارات ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک بزرگی به مبحث گردشگری شهرستان است.

احمدی در رابطه با عمران روستایی، اظهار کرد: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امور کالبدی و عمران و آبادی روستاهاست و این فعالیت باهدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا و افزایش صنعت گردشگری در این روستا انجام می‌شود.

در این جلسه قرار شد طرح اولیه بافت باارزش روستای مزرعه کلانتر توسط مشاور آماده و با همکاری بخشداری مرکزی و بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان انجام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا