مراکز عرضه فراورده های خام دامی تحت کنترل بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد و با متخلفان برخورد جدی صورت می گیرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی از افزایش نظارت بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی در فصل تابستان خبر داده و تصریح کرد: با توجه به تأثیر گرمای هوا در افزایش فرایند فساد پذیری فراورده های خام دامی و امکان ایجاد مسمومیت در شهروندان نظارت ها بر این مواد غذایی تشدید شده است.

مراکز عرضه فراورده های خام دامی تحت کنترل بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد و با متخلفان برخورد جدی صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی از افزایش نظارت بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی در فصل تابستان خبر داده و تصریح کرد: با توجه به تأثیر گرمای هوا در افزایش فرایند فساد پذیری فراورده های خام دامی و امکان ایجاد مسمومیت در شهروندان نظارت ها بر این مواد غذایی تشدید شده است.

محمدرضا صادق پور گفت: عرضه کنندگان فراورده های خام دامی باید رعایت مسائل بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار داده و با ادارات دامپزشکی در سراسر استان، جهت تامین سلامت شهروندان همگام شوند.

وی تصریح کرد: از آنجا که فعالیت متخلفان تهدیدی بر علیه سلامت عمومی محسوب می شود منطبق با قانون سازمان دامپزشکی کشور و نیز ماده 688 قانون مجازات اسلامی در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیرقانونی از سوی مراکز عرضه،  متخلفان  به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند تا براساس قوانین با آنان برخورد گردد.

نامبرده در پایان افزود: شهروندان می توانند فراورده های خام دامی را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی که محصولات آن ها دارای مهر و لیبل دامپزشکی است، تهیه و با کنترل تاریخ تولید و انقضاء محصول، آنرا با اطمینان خاطر مصرف کنند. همچنین برای تامین سلامت خود و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مورد غیر بهداشتی از سوی مراکز عرضه از طریق سامانه 1512 اداره دامپزشکی را مطلع نمایند تا مراتب مورد رسیدگی قرار گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا