ظهر روز شنبه 23 تیرماه نشست خبری زاده رحمانی فرماندار بافق با اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد اهم مطالب مطرح شده از سوی فرماندار در این نشست به شرح ذیل می باشد:

_تشکر از اصحاب رسانه و اظهار خوشحالی از ارتقای سطح رسانه های شهرستان و ذکر این نکته که هدف مشترک مدیران و رسانه‌ها توسعه شهرستان است ولی هرکدام وظیفه خود را انجام می دهند.

_مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن مرکزی با نظر مساعد امام جمعه، نماینده مجلس، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور و فرماندار مشخص شد و فرایند صدور حکم وی در حال طی شدن می باشد وی دارای تحصیلات دکترا، سواد اقتصادی بالا و بومی شهرستان است.

_سرقت احشام کنترل شده و دامداران عزیز نیز باید در حفظ و حراست از احشام خود بیشتر همت کنند.

_حقوق دولتی معادن با محوریت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

_تکمیل زیرسازی و اجرای یک کیلومتر از باند دوم بزرگراه یزد_بافق باقیمانده و امیدواریم علی رغم مطالبات انباشته پیمانکار بتوانیم قسمت باقیمانده از این جاده نیز هرچه زودتر آسفالت و زیر عبور ببریم.

_پنج کیلومتر ابتدای جاده از اول بافق توسط شرکت سنگ آهن مرکزی و شش کیلومتر از طرف پل اسدی توسط ایمیدرو ساخته شده و مابقی توسط پیمانکار انتخابی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان ساخته و یا در حال احداث می‌باشد.

_هیچ کدام از شرکت های معدنی شهرستان از جمله شرکت سنگ آهن مرکزی هیچگونه پرداختی به پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی نداشته و معادل ۱۵ میلیارد تومان میلگرد در سال های گذشته از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل داده شده است که ظاهراً به پیمانکارانی که از این اداره کل طلب داشته‌اند پرداخت شده است.

_برای عبور از جاده گزوئیه و ارتقاء سطح حفاظتی کوه بافق به پارک ملی احداث جاده سیروس آباد در دستور کار قرار گرفته و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قول مساعدت داده که از توان شرکت‌های معدنی و کارخانجات مستقر در استان و به خصوص شرکت سنگ آهن مرکزی و چادرملو در جهت احداث این جاده استفاده نماید.

_برای مقابله با کمبود آب شرب در آینده ساخت آب شیرین کن مرکزی با خروجی ۲۵ لیتر بر ثانیه در دستور کار آبفای شهرستان قرار گرفته است.

_ساختمان پلیس راه مکان یابی شده و جهت تامین اعتبار به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام شده است .

_برای ساختمان پلیس راهور نیز هیچ درخواستی از نیروی انتظامی برای فرمانداری داده نشده است.

_در سال گذشته با همکاری و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان ۳۵ کیلومتر از جاده‌های روستایی همسک، جوزی، آبادی‌های اطراف شهر در قالب جاده های مشارکتی و با خودیاری مالکین و بهره‌برداران زیرسازی و آسفالت گردید که جاده صادق آباد،حسن آباد، پتکستان و یکی از چاه‌های کشاورزی اطراف شهر نیز جز همین راه های مشارکتی می باشد.

_شركت سنگ آهن مرکزی در سال گذشته به زيرسازي این ٣٥ كيلومتر نیز كمك كرده است.

_در خصوص واگذاری آنومالی شمالی و میشدوان و الزام بهره برداران به تاسیس کارخانه و صنایع جوار معدنی پیگیری از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و نتیجه بخش هم بوده است.

_در خصوص پرداخت ۲ درصد حاصل از فروش معادن چنانچه شرکت سنگ آهن مرکزی تا پایان ماه جاری نسبت به پرداخت ۴ میلیارد تومان دیگر اقدام کند به تعهدات خود در سال مالی ۹۶ عمل کرده است.

_علت کاهش بودجه شهرداری و اثر منفی آن روی پروژه های داخل شهر تصویب و ابلاغ قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده می باشد که در نتیجه آن شهرهای بافق، اردکان، زارچ و اشکذر متضرر شده ولی درآمد شهرداری های دیگر استان افزایش یافته است.

_بازارچه میوه و تره بار که اخیرا افتتاح شده در جهت کمک به تنظیم بازار و کاهش نرخ میوه و تره بار بوده است و با نظارت شهرداری و اداره صنعت ، معدن و تجارت عیوب آن رفع و سپس تعداد این بازارچه ها افزایش می یابد.

_جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها کارگروه اشتغال شهرستان عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون نیز به ۶۵ طرح اشتغالزا تسهیلات پرداخت شده است.

_در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۵۰ نفر در کارگاههای تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان مشغول به کار بوده اند که تا امروز این رقم به ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

_شرکت سنگ آهن مرکزی در چند سال گذشته به صنعت سبز تبدیل گردیده و لذا عوارض آلایندگی پرداخت نمی کند؛

در خصوص پرداخت حق تشعشع به کارگران از مراجع ذیربط علت عدم پرداخت و شاخص‌های مدنظر را جویا می‌شوم.

_در خصوص عدم راه اندازی فولاد ابویی مافیای فولاد را قبول ندارم ولی رقابت و عوامل بازدارنده در همه جا وجود دارد و همانطور که مابقی طرح های ۸ گانه فولادی در سایر نقاط کشور تکمیل و راه‌اندازی شده در اینجا هم باید پیگیری کنیم تا اجرایی گردد و علت تأخیر در اجرای آن را باید در همین حوالی و همین جا جستجو کرد.

_فرایند تشکیل بنیاد وحشی بافقی و انتقال قبر و احداث بنای یادمان آن را همچنان پیگیری می‌کنیم.

_در خصوص مرزهای جغرافیایی پیگیری های منطقی خوبی در ماه های اخیر صورت گرفته و امیدواریم به نتیجه برسد.

_طرحهای اولویت دار فرمانداری همان طرح‌های اولویت‌دار مردم می‌باشد.

_سند توسعه شهرستان وارد فاز اجرایی شده و اولویت های ۱۷ گانه آن برای نماینده مردم ،اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از بافقی های مقیم یزد و برخی از نخبگان تشریح گردیده و این آمادگی وجود دارد در هفته های آینده برای خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز تشریح شود.

_چنانچه ساخت و ساز های غیرمجازی را در روستاها یا شهر مشاهده می کنید حتما به مراجع ذیربط اطلاع رسانی کنید و مطمئن باشید که پیگیری و برخورد خواهد شد.

_در خصوص افزایش سهمیه بلیط مشهد رئیس ایستگاه قطار بافق توضیحاتی در زمینه افزایش سهمیه بلیط یزد و بافق در مجمع اخیر هم اندیشی شهرستان بیان کرد که مورد پذیرش اعضا قرار گرفت.

_مرکز علمی و کاربردی بافق احتمالا تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور قرار گیرد که این یک اقدام مثبت بوده و تاثیر منفی روی سایر مراکز آموزش عالی شهرستان ندارد.

_برای احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان شرکت سنگ آهن مرکزی در حدود ۳ میلیارد تومان و همچنین فلات مرکزی و فرمانداری حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مساعدت نمودند تا پروژه را به مرحله اسکلت بتن رسانده و از دی ماه سال ۹۵ تحویل پیمانکار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد داده شده و این دانشگاه باید حداقل در حدود ۲۵ میلیارد تومان جهت تکمیل آن هزینه نماید.

_عملکرد رییس جدید بیمارستان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و  ورزش و جوانان مطلوب بوده و تعداد پزشکان متخصص نیز در سه ماه آینده افزایش می یابد.

_امیدواریم مهرماه که فصل توزیع پزشکان می باشد بافق خوب دیده شود و یک متخصص سونوگرافی با اقامت دائم در شهرستان حضور پیدا کند.

_اجرای طرح جامع شهر و شناسایی و تحویل اراضی دولتی قابل واگذاری به جوانان می‌تواند مشکلات کمبود و گرانی زمین را حل کند و مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان یزد نیز در شهرستان حضور پیدا کرده و در جهت تامین زمین در قالب ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده و... قول مساعدت داده است.

_موضوع قتل مرحومه طالعی با جدیت توسط دستگاه قضایی در حال پیگیری است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا