مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد، این استان را بهشت انرژی خورشیدی کشور خواند و گفت: یزد به لحاظ زاویه تابش نور خورشید، بهترین نقطه و مهد تولید انرژی خورشیدی در ایران است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی" در دیدار با مدیر مسئول سایت خبری " یزد فردا " افزود: یزد در طول سال دارای 330 روز آفتابی و حداقل 9 ماه از سال از  بهترین تابش های خورشید برخوردار است.

وی با بیان اینکه یزد  ظرفیت‌های خوبی در بخش انرژی های تجدید پذیر دارد افزود: با توجه به کویری بودن و مسطح بودن یزد، این استان دارای قابلیت و مزیت بالایی برای سرمایه گذاری در تولید انرژی خورشیدی دارد.

وی استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی از سرمایه گذاری در این بخش را خوب ارزیابی کرد و گفت: هم اینک چهار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت حدود 40 مگاوات برق در شهرهای مهریز، تفت، اردکان و اشکذر در حال فعالیت است و تا پایان سال چهار نیروگاه دیگر به آن اضافه خواهد شد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد همچنین ادامه داد: تعدادی نیروگاه خورشیدی خانگی و کوچک نیز در کنار نیروگاههای یاد شده فعالیت دارند.

وی سازگاری با طبیعت، نداشتن آلودگی، استهلاک کم و عمر زیاد، عدم نیاز به فناوری بالا و نیروی متخصص، رایگان و در دسترس بودن را از جمله مزایای استفاده از انرژی خورشیدی برشمرد.

نخستین نیروگاه خورشیدی متمرکز کشور در سال ۷۲ با همکاری سازمان انرژی اتمی و جهاد کشاورزی برای تامین برق ۲۰ خانوار در روستای دربید استان یزد ساخته و راه اندازی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا