با حضور دکتر نوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و هیئت همراه نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه درمان بافق در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ با حضوردکتر نوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و کارشناسان این حوزه و محمد زاده رحمانی فرماندار بافق و اعضای شورای شهر نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

محمدزاده رحمانی فرماندار بافق در این نشست گفت: آن چیزی  که اهم مشکلات حوزه درمان بافق است که بیشتر دچار حاشیه شده بحث متخصص رادیولوژی و سونوگرافی است که کمبود آن احساس می شود که نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

وی در ادامه افزود: با شروع طرح تحول سلامت گام های بزرگی در کشور و شهرستان بافق برداشته شده و فضای فیزیکی بیمارستان تغییرات اساسی به خود دیده همچنین کلینیک بیمارستان ولی عصر(عج) آماده بهره برداری است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

زاده رحمانی به بیمارستان 96تختخوابی هم اشاره و بیان داشت: آن درصدی که سهم شهرستان بود تا مرحله اسکلت و بتن حدود 4میلیارد و 800میلیون تومان هزینه داشت توسط فرمانداری و شهرستان انجام شده در موعد مقرر به اتمام رسیده و از دی ماه سال 95 تحویل مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی استان شده است ولی متاسفانه از زمان حضور شرکت دنا پیشرفت فیزیکی که باید داشته باشد را ندارد که نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

فرماندار بافق ادامه داد: پلی کلینیک یک فرصت خوبی برای بافق است که در حال ارائه خدمات به جامعه کارگری این شهرستان است و باید یک تعاملی بین تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی انجام شود که نیروی متخصص نیز برای این واحد نیز در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست دکتر دانشی سرپرست بیمارستان ولی عصر(عج) اظهار داشت: بخش فیزیوتراپی بیمارستان حدود یک هفته پیش راه اندازی شد که یک فیزیوتراپ خانم هم این کار را برای بانوان انجام می دهد و یک تعرفه دولتی هم از آنها اخذ می شود.

وی در ادامه افزود: دستگاه رادیولوژی دیجیتال راه اندازی شده و محل نصب آن نیز در حال آماده سازی و حدود یک هفته دیگه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر دانشی به تعداد متخصصین در بیمارستان نیز اشاره و تصریح کرد: مجموعه متخصصین شهرستان 14نفر به صورت تمام وقت و 5 نفر نیز به صورت پاره وقت به بیماران ارائه خدمات می کنند که از اواخر تیرماه هم یک متخصص داخلی به این مجموعه اضافه شده است. از نظر ارائه خدمات در پلی کلینیک تامین اجتماعی یک پزشک زنان وزایمان در این مکان مستقر و ارائه خدمات می کنند.

پایگاه اورژانس کوشک و مبارکه 30درصد باقیمانده نیاز به تامین اعتبار دارد که باید از طریق دانشگاه تامین اعتبار شود، در حال حاضر متخصص پوست در شهرستان نداریم، متخصصین گوش، حلق و بینی و ارتوپدهم تعداد حضورشان در بافق کم است، در حوزه تجهیزات هم نیاز به یک دستگاه اکو داریم از جمله مشکلات اساسی بیمارستان بافق بود که دکتر دانشی به آنها اشاره کرد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا