امروزه با پیشرفت آگاهی و دانش بشری و گستردگی و پیچیدگی علوم گوناگون، گروه‌های دیگری در عرصه عالم پدیدار شده‌اند و در کشف و بیان حقایق جهان، بار رسالتی را بر دوش خود گرفته‌اند

سرپرست مرکز دانشگاهی علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت. متن پیام احمدرضا قدیریان چنین است:

به نام خدا

جهان، هر اندازه به سمت دانستن و آگاه بودن پیش می‌رود، پرده‌های تاریک جهالت و بی‌خبری بیشتر فرومی‌افتند و بشر بیشتر به حق و حقیقت اشراف می‌یابد و بیشتر نسبت به حقوق خویش و دیگران آگاه می‌شود و مسیر رشد و تعالی را بهتر می‌شناسد.

در مسیر نیل به این هدف بزرگ اصحاب دانایی و آگاهی نقش بزرگی دارند. پیامبران و پیشوایان و معلمان و بزرگان دانا و پارسای هر قوم که در طول تاریخ ظهور کرده‌اند از این دسته به شمار می‌آیند. امروزه با پیشرفت آگاهی و دانش بشری و گستردگی و پیچیدگی علوم گوناگون، گروه‌های  دیگری در عرصه عالم پدیدار شده‌اند و در کشف و بیان حقایق جهان، بار رسالتی را بر دوش خود گرفته‌اند.

رسانه‌ها در دنیای امروز دگرگونی و تنوع چشمگیری یافته و به کمک تکنولوژی پیشرفته، دسترسی به اطلاعات را وسیع‌تر و سریع‌تر ساخته‌اند. کوشش اصحاب رسانه در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق و پرشتاب بسیار روشن و مؤثر است. خبرنگاران، در گوشه گوشه جهان، همت خود را به کار بسته‌اند و مردم را در جریان حقایق و رویدادهای گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی قرار می‌دهند و با این کار مسیر حرکت انسان به سمت حقیقت را روشن می‌سازند و راه را بر راهزنان ایمان و آگاهی مردم می‌بندند.

اصحاب رسانه به شرط آن که به رسالت پاک و انسانی خود متعهد باشند، نقش بی‌نظیری در زدودن جهل و بی‌خبری و رفع پلیدی‌ها و ناراستی‌ها و دفع نیت‌های شیطانی بدخواهان داخلی و خارجی و دفاع از ستم‌دیدگان و بی‌پناهان گم‌شده در کوچه پسکوچه‌های فراموش شده ذهن جامعه خواهند داشت و می‌توانند در بناکردن نظامی مبتنی بر عدالت و حق‌جویی نقشی بنیادین داشته باشند.

17 مرداد، روز خبرنگار، را به همه اصحاب پاک‌نیت و پرتلاش رسانه‌ها صمیمانه تبریک می‌گویم و برای همه این عزیزان توفیق روزافزون خواستارم.

احمدرضا قدیریان

سرپرست مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا