مدير كل آموزش و پرورش استان يزد با تاكيد بر اين كه آموزش و پرورش بايد به گفتمان اول و ملي جامعه تبديل شود، گفت: اگر امروز حال جامعه خوب نيست، به دليل اين است كه حال آموزش و پرورش آن خوب نيست.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا – منطقه يزد، «عباسعلي دانافر» به مناسبت روز خبرنگار در جمع اهالي رسانه اظهار كرد: كار رسانه دشوار است ولي اين دشواري لذت‌بخش است.

وي در ادامه سخنانش خواستار تعامل رسانه‌ها براي تبديل آموزش و پرورش به گفتمان اول و ملي جامعه شد و اظهار كرد: توجه حداكثري به آموزش و پرورش تنها راهكار برون رفت مشكلات كنوني كشور است والا مشكلات همچنان پابرجاست.

دانافر بيان كرد: عناصر امروز جامعه در واقع بازخورد عملكرد سه دهه قبل آموزش و پرورش است و قطعاً نحوه عملكرد امروز آموزش و پرورش كشورمان آينده جامعه ما را رقم خواهد زد لذا لازم است كه آموزش و پرورش به دغدغه اول جامعه تبديل شود.

وي گفت: متاسفانه امروز اين كه آمورزش و پرورش را اولويت اول برنامه‌هايمان در كشور مي‌خوانيم در واقع تنها شعاري بيش نيست لذا اگر امروز حال جامعه خوب نيست، به دليل اين است كه حال آموزش و پرورش آن خوب نيست.

مدير كل آموزش و پرورش استان از رسانه‌ها به عنوان مهمترين ركن تبديل آموزش و و پرورش به اوليت نخست جامعه ياد كرد و در ادامه خاطرنشان كرد: بزرگترين رسالت خبرنگاران در كنار تمام رسالت‌هايي كه دارند، افزايش و ارتقاي قدرت تحليل مخاطبان است.

وي در اين خصوص بيان كرد: رسانه‌ها براي ارتقاي قدرت تحليل مخاطبان خود نسبت به يك پديده در وهله اول آن را به درستي به آنها بشناسانند، سپس علل و عوامل بروز آن و در نهايت پيامدها و عواقب آن را بياموزند.

دانافر در پايان به فعاليت گسترده آموزش و پرورش استان با وجود هفت حوزه معاونتي، 327 هزار دانش‌آموز و 30 هزار نيروي انساني اشاره كرد و گفت: اين دستگاه حجيم نياز به حمايت بيشتر دارد و براي ارائه خدمات بهتر نبايد انرژي خود را صرف حواشي بي‌فايده كند.

گفتني است، در پايان از رسانه‌هاي فعال در حوزه آموزش و پرورش و روابط عمومي‌هاي اين دستگاه در شهرستان‌هاي استان با اهداي لوح تقدير، تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا