سند آینده پژوهی و فرهنگی استان یزد با تبیین وضعیت فرهنگی استان به تفکیک شهرستان ها در آینده تا یک ماه دیگر تدوین می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی بافق از تدوین سند آینده پژوهی و فرهنگی استان خبرداد و افزود: این سند با تبیین وضعیت فرهنگی استان به تفکیک شهرستان ها در آینده تا یک ماه دیگر تدوین می شود.

جوادیان زاده افزود:این سند قرار است در تمامی استان ها تدوین و باید در شهرستان بافق اسناد توسعه فرهنگی بروزرسانی شود و این شهرستان در این امر پیشگام خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی چالشی برای کشور محسوب می شود تصریح کرد:امروزه به علت عدم تشخیص به موقع بسیاری از چالش ها به وضعیت حادی دچار شده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به کارکرد های فرهنگ اشاره کرد و گفت:سازگاری،معنادادن فرهنگ به انسان و جامعه و اجتماعی بودن از کارکردهای مهم فرهنگ محسوب می شود.

جوادیان زاده فرهنگ را مجموعه از ارزش ها عنوان کرد و بیان داشت:وجه مهم فرهنگ اجتماعی بودن ان است.

وی بافق را شهری همگرا دانست و تصریح کرد: به مقوله اجتماعی بودن در شهرستان بیشتر توجه و سند توسعه فرهنگی و اجتماعی ان تدوین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به پدیده مهاجرت اشاره کرد و گفت:امروزه ذات جهان مهاجرت است و مهاجرت را باید در خدمت فرهنگ،هویت و توسعه قرار داد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا