فرماندارمیبد در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان گفت: کارت‌های هوشمند ملی دروازه ورود به دولت الکترونیک است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان با حضور "حسین فلاح " فرماندار، " علیرضا ابوالحسنی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد، مدیرکل ثبت‌احوال استان و اعضای شورا با موضوع کارت‌های هوشمند ملی در فرمانداری برگزار شد.

 فرماندارمیبد در این جلسه ثبت‌احوال را یکی از ادارات تأثیرگذار در برنامه‌ریزی و مدیریت آماری کشور خواند.

حسین فلاح در ادامه گفت: کارت‌های هوشمند ملی دروازه ورود به دولت الکترونیک است که با عملیاتی شدن آن و ارائه خدمات مختلف بسیاری از امور در کشور تسهیل خواهد شد.

"محمدعلی مکرمی" مدیرکل ثبت‌احوال استان هم احراز هویت و ارائه خدمات در دولت الکترونیک را از ویژگی‌های کارت‌های هوشمند ملی عنوان کرد و افزود: تاکنون 72 درصد از مردم استان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند و بعضی از دستگاه‌های استان مثل سازمان ثبت‌اسناد و املاک و بیمه‌ها امسال و سال آینده خدمات خودشان را از طریق کارت هوشمند ارائه خواهند داد.

محمدعلی مکرمی خاطرنشان کرد: در خصوص انجام سریع‌تر خدمات کارت هوشمند، ایستگاه‌های سیاری در سطح استان به‌ویژه در شهرستان میبد راه‌اندازی شده است که با درخواست اماکنی که جمعیت نسبتاً زیادی داشته باشد و یا روستاها و بخش‌ها، ایستگاه‌های سیار در آنجا مستقر می‌شوند و درخواست و تحویل کارت هوشمند سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود.

مکرمی گفت: در بخش ندوشن هم ایستگاه سیار در حال انجام مأموریت است و وسیله نقلیه برای تسهیل در امور هم در روزهای آینده تأمین خواهد شد.

 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا