معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به نقش موثر نظرسنجی در برنامه ريزی های مختلف گفت: تقویت سرمایه اجتماعی‌ باید محور برنامه های حوزه اطلاع رسانی باشد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری يزد، جلسه شورای اطلاع رسانی استان با حضور معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار و اعضای اين شورا در استانداری یزد برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در این نشست بيان كرد: تحليل ها نشان مي دهد جامعه، اطلاع مناسبی از برخي فعاليت ها و پيگيري ها در حوزه مسایل اولویت دار استان از جمله آب ندارد و ضروري است اين موضوع براي تقويت آگاهي اجتماعي مورد نظرسنجي عمومي قرار گرفته و اقدامات لازم در اين زمينه برنامه ريزي شود.
«محمدعلي طالبي» با اشاره به طرح نظرسنجی در حوزه آب، ‌ادامه داد: بين نخبگان جامعه درباره موضوع آب ديدگاه هاي متفاوتي وجود دارد اما مديريت مصرف به عنوان ادبيات مشترک تمام بخش هاست که می‌توان با کسب ديدگاه هاي مردمي در حل اين موضوع اقدامات اثرگذاری را به مورد اجرا گذاشت.
طالبي در بخش ديگر سخنان خود گفت: هفته دولت مهم ترين فرصت براي بيان دستاوردها و خدماتي است كه دولت و نظام در خدمت به مردم و جامعه انجام مي دهند و بايد در حوزه اطلاع رساني تمام تلاش ها براي طرح اين فعاليت ها در شكلي مناسب و وسيع مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: متاسفانه مسائل مختلف دست به دست هم داده است و تخريب سرمايه اجتماعي و كاهش اعتماد جامعه نسبت به گذشته را شاهد هستیم كه تلاش براي ارتقای اعتماد و سرمايه هاي اجتماعي وظيفه همگاني است.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار بيان كرد: يكي از مولفه هايی كه به خوبي مي تواند در زمينه تقويت سرمايه اجتماعي موثر باشد بحث پاسخگويي است و اين جريان به عنوان مسئوليت مهم تمام مسئولان بايد مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: فعال سازي دستگاه هاي اجرائي در حوزه اطلاع رساني، توسعه ارتباطات مردمي، تاكيد بر توجه مديران جهت حضور در شهرستان هاي مختلف استان در مسير رفع مشكلات و پرداختن به گفتمان و تبيين مواضع نظام و دولت مسئوليت مهمي بر دوش مسئولان در شرايط پيش رو مي باشد.
طالبی خاطرنشان کرد: اين مسئوليت بايد در همه به وجود بيايد كه هر فردي به نوعي در نظام به عنوان خدمتگذار فعاليت مي كند، متعهدانه از گفتمان نظام دفاع کند، سياست هاي دولت را تشريح كرده و در جهت نزديکی هر چه بيشتر مردم به دولت و نظام اهتمام ورزد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا