نشست کمیته نظارت و ارزیابی مانورهای استان به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری و با حضور نمایندگانی از دستگاه های امدادی استان در مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "‌هادی هادی نسب" در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری مانورها در کسب آمادگی بیشتر، ‌گفت: اجرای مانورها بصورت دورمیزی، عملیاتی و لحظه صفر تاثیر بسزایی در شناخت ظرفیتها، اصلاح روشها و کسب آمادگی و هماهنگی بین دستگاه های استان دارد.
وی ادامه داد: این کمیته می بایست حداقل به صورت ماهیانه جلسات خود را برگزار نموده و با ارزیابی سناریوها در ارتقای کیفی آنها تاثیرگذار باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به مانورهای برگزار شده در سطح شهرستانها، خواستار آمادگی بیشتر آنها شد و ا‌فزود: در راستای آمادگی دستگاه های امدادی می بایست دوره های آموزشی در سطح شهرستانها نیز برگزار گردد.
وی خواستار برگزاری مانورهای بین شهرستانی و بین استانی شد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم مانورهایی در سطح بین استانی و بین شهرستانی برای آشنایی و تعامل بیشتر برگزار گردد.
هادی نسب ضمن اشاره به برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس، گفت: هر چند استان یزد در این زمینه جزو استانهای برتر است اما باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای برگزاری این مانور سراسری صورت پذیرد.
وی به مخاطرات منطقه ای استان هم اشاره کرد و افزود: انتظار داریم با توجه به مخاطرات هر منطقه، مانور عملیاتی با همان موضوع برگزار شود و در همین زمینه از فرماندار شهرستان بهاباد خواستیم تا برنامه ریزی لازم جهت برگزاری مانور زلزله در آن شهرستان انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد اشاره و خاطرنشان کرد: برای حفظ این میراث نیاز است آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات و بحران ها در بافت تاریخی صورت پذیرد که انتظار داریم مانوری در این زمینه نیز برگزار شود.
گفتنی است در ادامه سناریوی مانور امداد و نجات در حوادث جاده ای، مانور آتش سوزی در واحد صنعتی و مانور مقابله با حریق در جنگل، مورد هم اندیشی و بررسی قرار گرفت و نظرات کارشناسی کمیته، جهت بهبود و برگزاری مانورها به دستگاه های مجری ارائه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا