یزدفردا :دکتر شادکام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با یزدفردا پیرامون حادثه فوت دختر 12 ساله در بیمارستان افشار یزد گفت:ضمن تسلیت به خانواده محترم زهرا کریمی,به خاطر از دست دادن فرزندشان,پس از اطلاع از فوت این دختربچه،بلافاصله پرونده و اقدامات تشخیصی درمانی که برایش انجام شده است بررسی و به صورت فوری در حال رسیدگی قرار گرفت.

معاون درمان در ادامه گفت:به محض اطلاع شخصا به بیمارستان افشار رفته و موضوع را به صورت خاص پیگیری نمودم ، پرونده به  پزشک قانونی رفته و ظهر امروز نتیجه پزشک قانونی مشخص شد .

براساس نظریه پزشک قانونی قلب کودک بزرگ تر از حد معمول بوده و دور قلب را مایع گرفته بوده است و یکی از دلایل فوت کودک میتواند همین عامل باشد

 دکتر نوری شادکام در ادامه با خاطر نشان کردن اینکه ما خود به عنوان مدعی العموم در بخش پزشکی هستیم و تا خلاف ادعای بیماران مشخص نشود, مبنا ادعای بیمار است اظهار داشت:قرارمان این است که موضوع را در کمیته تخصصی فردا صبح بررسی کنیم و اگر قصوری صورت گرفته باشد،پرونده به نظام پزشکی و یا پزشکی قانونی جهت قضاوت و صدور حکم ارسال شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  در ادامه افزود :فردا جلسه با حضور تمام عوامل درگیر در موضوع از ابتدا تا انتها که در پذیرش بیمار دخیل بوده اند ,برگزار و تمام موارد مستند می شود .نتیجه کامل تمام بررسی ها فردا ساعت 10صبح به اطلاع خانواده و مردم محترم خواهد رسید .

وی در ادامه در گفتگو با یزدفردا به وسواس استاندار محترم در پرونده اشاره نمود و این امر را در حمایت از مردم لازم دانست و افزود:تمام موارد با نظر مشاور محترم استاندار در بخش درمان پیگیری و نتیجه کامل اعلام خواهد شد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان گفت:امید واریم بتوانیم به وظیفه اصلی خودمان که دفاع از حقوق حقه مردم در بخش درمان است, عمل نموده و اگر قصوری در این زمینه انجام شده با شدت با مقصرین برخورد خواهد شد تا اعتماد عمومی مردم استان یزد نسبت به خدمتگزاران خود در عرصه ی سلامت سلب نشود ما اعتقاد داریم که مهم ترین عامل در ارتقای درمان استان،اعتماد عمومی است و هیچ کس حق ندارد با عملکرد خود به این اعتماد عمومی خدشه وارد کند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا