زاده رحمانی فرماندار بافق صبح امروز در بازدید از پروژه بهسازی برج کهن خانه محله قلعه گفت: با وجود اینکه برخی از آثار تاریخی بافق در سطح استان نظیر ندارد اما متاسفانه در چند سال اخیر اهمیت چندانی جهت حفظ این بنا های ارزشمند قائل نشدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح  امروز یکشنبه  18 شهریورماه فرماندار بافق به همراه مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از پروژه مرمت برج کهن خانه محله قلعه این شهرستان بازدید کرد.

فرماندار بافق در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از مالک این بنای تاریخی جهت اجرای بهسازی و مرمت آن گفت: شهرستان بافق از پیشینه تاریخی ارزشمندی نسبت به سایر نقاط برخوردار است و برخی از بناهای تاریخی بی نظیر موجود شهرستان، گواه این ادعاست.

محمد زاده رحمانی افزود: متاسفانه با وجود اینکه برخی از این بناهای تاریخی از قدمت و ارزش بالایی برخوردار هستند تاکنون اهمیت چندانی جهت حفظ این بناها قائل نشدند که می طلبد مالکین با همکاری دستگاه های اجرایی و با بهره مندی از اعتبارات بخش میراث فرهنگی شهرستان نسبت به مرمت و بهسازی آن اقدام نمایند.

گفتنی است کهن خانه بافق در محله قلعه واقع شده است که در عصر صفویه بنا شده و دارای یک برج است که در قسمت شرقی این بنا که دارای 12 اتاق بوده و 6 اتاق آن در طبقه اول و مابقی در طبقه دوم است که زاده رحمانی فرماندار بافق جهت تکمیل پروژه بهسازی این بنا قول مساعدت و پيگيري داد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا