جلسه هماهنگی بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی فقید مجاهد و عالم نستوه حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدابراهیم اعرافی؛ امام‌جمعه فقید شهرستان با حضور فرماندارمیبد و جمعی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه هماهنگی بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی فقید مجاهد و عالم نستوه حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدابراهیم اعرافی؛ امام‌جمعه فقید شهرستان با حضور"حسین فلاح" فرماندارمیبد و جمعی از مسئولین برگزار شد.

 در این جلسه که در بیت مرحوم آیت‌الله اعرافی (ره) برگزار شد، زمان برگزاری این مراسم عصر سه شنبه 27 شهریورماه مصادف با هشتم محرم‌الحرام 1440 از ساعت 16 تا 19 در حسینیه اعظم شهیدیه تعیین شد.

فرماندارمیبد در این جلسه از همکاری تمامی ادارات شهرستان در برگزاری هرچه باشکوه‌تر بیست و ششمین سالگرد امام‌جمعه فقید شهرستان که هم‌زمان با محرم‌الحرام برگزار می‌شود تأکید کرد.

علی‌محمد گل محمدی دبیر ستاد بزرگداشت مرحوم آیت‌الله اعرافی (ره)؛ اظهار داشت: از همه اقشار مردم همیشه درصحنه دعوت می‌شود در این مراسم باشکوه و معنوی که با سخنرانی حجت‌الاسلام فرشاد و مداحی کربلایی محسن محمدی پناه برگزار می‌شود حضور به هم رسانند.

مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدابراهیم اعرافی از روحانیون مبارز دوره انقلاب بود که مردم را علیه رژیم دژخیم شاهنشاهی هدایت می‌کرد و نقش مهمی در منطقه و در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی بعد از سال‌ها مجاهدت و هدایت رزمندگان اسلام به جبهه‌های حق علیه باطل سرانجام در ۲۸ شهریور ۱۳۷۱ برابر با ۲۱ ربیع‌الاول ۱۴۱۳ (ه.ق) در سن ۸۲ سالگی به سرای جاوید پیوست.

قابل‌ذکر است، 24 شهریورماه، سالروز دستگیری مرحوم شیخ محمدابراهیم اعرافی (ره) به دست مأمورین مزدور ساواک است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا