معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر لزوم نیاز سنجی و بهره مندی از دانش روز در مدیریت شهری بیان کرد:اقداماتی با هدف اصلاح مسیرهای پرتردد شهر یزد در دست اقدام و ظرفیت پارکینگ های عمومی نیز افزایش یافته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،شورای ترافیک استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد و اعضای این شورا تشکیل جلسه داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت:توسعه زیرساخت های دوچرخه سواری و تکمیل مسیرهای ارتباطی خطوط ویژه از لحاظ عرض سواره رو و مسیر عبور دوچرخه در این جلسه بررسی و سایر موارد فنی توسط شهرداری ،مرکز کنترل ترافیک،اورژانس و سایر بخش های مربوطه کارشناسی خواهد شد.
«محسن صادقیان» افزود:ایجاد مسیر های دوچرخه سواری در بلوار دانشجو و امام جعفر صادق (ع) نیاز به بازنگری دقیق دارد و در مسیرهایی از جمله خیابان های فرخی و طالقانی نیز نیازمند مطالعه برای اجرای طرح های مدیریت ترافیک هستیم که در دستور کار قرار گرفته است.
صادقیان اظهار داشت:اصلاح تقاطع ها و رفع نواقص خیابان ها و میادین پر تردد یزد نیز که در شورای ترافیک استان مصوب شد پیشرفت های خوبی داشته است و ضروریست برای تکمیل این فرآیند و فراهم سازی مسیر انجام طرح های نو هم افزایی بین دستگاهی تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد:پیرامون رصد و پیگیری موثر مصوبات شورای ترافیک استان جدول زمانبدی و فرآیند پیگیری مصوبات تهیه و طبق این نقشه راه  مسائل مربوط به شورا ساماندهی می شود.
معاون استاندار یزد یادآور شد:ترافیک نیز هم چون شهر و زندگی شکلی ثابت ندارد و  جریان های مربوط به آن نیز در حال تغییر است و برای انجام اقدامات موثر در این حوزه ما نیز باید برنامه ها و روش هایی نو و متناسب با این تغییرات را به مرحله اجرا برسانیم.
صادقیان ادامه داد:تهیه طرح هایی برای ایجاد پارکینگ های مناسب در ورودی های شهر،توجه ویژه به مسیرهای عبور سالمندان و سایر افراد کم توان به ویژه در محدوده مراکز درمانی و آموزشی از موارد پیش روی شورای ترافیک استان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان گفت:برای مدیریت ترافیک شهری نیازمند تهیه بانک اطلاعاتی از فراوانی تصادف ها،تلفات و مناطق وقوع حوادث از سوی نهادهای تخصصی هستیم تا بر این مبنا اقدامات اثرگذار و هدفمندی صورت گیرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا