یزدفردا :ثبت نام مراسم باشکوه پیاده روی اربعین از نجف اشرف تا کربلا معلی روز چهارشنبه 4 مهرماه 1397 (مصادف با 16 محرم 1440 هجری قمری) تا 12 آبانماه 1397 در سامانه سماح انجام می شود، طبق اعلام رسمی ستاد مرکزی اربعین هزینه ثبت نام اربعین با دلار هشت هزارتومان(بازار ثانوی ارز) معادل ٣٧٧ هزار و ٧٠٠ تومان (سه میلیون و هفتصد وهفتاد و هفت هزار ریال) تنها از طریق سامانه سماح امکان پذیر است .این مبلغ شامل هزینه تمام شده شامل اخذ روادید، پوشش بیمه‌ای و درمانی زائران اربعین است که نرخ آن تا حد امکان ثابت خواهد بود. بنا شده زائران به صورت ریالی پرداخت کنند بنابراین زائرانی که می‌خواهند در مراسم اربعین به کربلا بروند نیاز به تهیه دلار و یا یورو ندارند.

 تهیه و تنظیم : محمد حسین تقوایی زحمتکش

محمد حسین تقوایی زحمتکش یزدفردا

 

وبسایت سماح تنها درگاه ثبت نام پیاده روی اربعین 1397

سامانه سماح برای ثبت نام سفر اربعین به عنوان تنها سامانه رسمی ثبت نام اربعین 97  در دسترس است.تمامی مشتاقان سفر اربعین حسینی برای شرکت در حماسه پیاده‌روی اربیعن حسینی باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند؛کل هزینه اخذ روادید زائران برای شرکت در مراسم اربعین به همراه پوشش بیمه ای و درمانی  377 هزار و 700 تومان در نظر گرفته شده است.



آدرس اینترنتی وب سایت سماح

https://samah.haj.ir

 

 راهنمای ثبت نام در وبسایت سماح
زائر به منظور اخذ ویزای 5 ماه عراق که به برای ایام پیاده روی اربعین صادر می شود در ابتدا باید به سایت سماح مراجعه کنید پس از ثبت نام الکترونیکی و اخذ کد رهگیری به دفاتر زیارتی انتخابی که در هنگام ثبت نام مشخص میکنید  مدارک را تحویل و شما می توانید بدون دغدغه و با خیال آسوده به عراق سفر کنید.

مراحل و مدارک لازم پس از ثبت نام در وبسایت سماح

  پس ازتکمیل ثبت نام (اخذ کد رهگیری) با در دست داشتن مدارک زیر به دفتر خدمات زیارتی انتخابی خود مراجعه کنید.

  1. گذرنامه - پاسپورت ( با اعتبار حداقل ۴ماه از زمان حرکت)
  2. ۲ قطعه عکس (جدید – رنگی زمینه سفید)


 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش راهنمای پیاده روی اربعین جزییات کامل هزینه های ثبت نام پیاده روی اربعین 1397 عراق از طریق سامانه سماح (1)

برای ورود به وبسایت سماح  (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتبات مقدسه - ستاد مرکزی اربعین) روی عکس کلیک کنید


توجه

تاکید می شود سفر به عراق به منظور پیاده روی اربعین حسینی و حضور در نجف اشرف و کربلای معلی بدون اخذ پاسپورت و همچنین ویزای عراق ممنوع است و در صورتی که به هر عنوان بتوانید بدون ویزا وارد کشور عراق شوید با اشد مجازات توسط کشور عراق ربرو می شوید پس بهتر است که قبل از سفر پاسپورت و همچنین ویزای سفر به عراق را اخذ کنید

 

نکات مهم در مورد سفر برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین

  1. برخی دفاتر زیارتی برای رفاه حال زائرین کاروان و تورهای زیارتی در روزهای پیاده روی تنظیم و ثبت نام می کنند که هزینه جداگانه در نظر گرفته شده و البته اجباری نیست .
  2. زائر می تواند بدون ثبت نام در کاروان خود عازم شود. به صورت فرد یا گروهی خود در مراسم حضور یابد
  3. بنا به خدمات و برنامه پیش بینی شده ؛ ممکن است کاروانها به صورت زمینی و هوایی صورت گیرد؛ ممکن است کاروان تا مرز ایران و عراق زائر همراهی کند و یا اینکه در هنگام پیاده روی؛ اقامت در عراق و حتی بازگشت هم خدمات جداگانه ای به زائرین ارایه شود.
  4. زائر می تواند در زمانهایی که اعلام می شود به صورت تک نفری یا با دوستان و اقوام به مرزهای اعلام شده مراجعه کند؛ پس از عبور از مرز باتوجه به مهمان نوازی مردم عراق، وسیله نقلیه به صورت کافی برای رفت و برگشت به شهرهای پیاده روی و کربلا در تمام ساعات شبانه روز  مهیاست.
  5. علاوه بر مسیر نجف اشرف به کربلا معلی، شیعیان هرساله مسیر بصره تا کربلا، بغداد تا کربلا و کاظمین تا کربلا را پیاده روی میکنند برای حضور در مراسم پیاده روی بصره؛ بغداد و کربلا کافیست به شهرهای مذکور سفر نموده و در جمع مشایه حضور یابد.

طریقه محاسبه هزینه ثبت نام و شرکت در پیاده روی اربعین 1397

  • کل هزینه اخذ روادید زائران برای شرکت در مراسم اربعین به همراه پوشش بیمه ای و درمانی  377 هزار و 700 تومان در نظر گرفته شده است.
  • مبلغ مذکور در هنگام ثبت نام در سامانه سماح به صورت اینترنتی اخذ می گردد.
  • هیچ گونه مبلغی نمی بایست توسط دفتر کارگزاری زیارتی اخذ شود در غیر این صورت به مراکز مربوطه اطلاع دهید.
  • این هزینه شامل رفت و امد به مرز و سفر در داخل عراق و دیگر هزینه های مسافر نمی گردد.
  • زائرین اربعین مبلغ پرداختی بابت ثبت نام را به صورت ریالی پرداخت خواهند کرد
  • بنا شده  زائران هزینه به صورت ریالی در هنگام ثبت نام در سماح به صورت الکترونیکی پرداخت کنند بنابراین زائرانی که می‌خواهند در مراسم اربعین به کربلا بروند نیاز به تهیه دلار و یا یورو ندارند.
  • زائران اربعین در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مورد تخلف را به بازرسی وزارت کشور یا بازرسی سازمان حج و زیارت گزارش کنند
 
 
محاسبه هزینه رویداد  و بیمه
  • کل مبلغ 3 میلیون و 777 هزار ریال محاسبه شده که در هنگام ثبت نام در وبسایت سماح اخذ می شود.
  • اخذ ویزای عراق به مبلغ 41 دلار است که به علاوه خدمات بیمه و خدمات درمانی حدود 20 هزار تومان به این مبلغ اضافه می شود.
  •  ارز تخصیص یافته به‌صورت ارز ثانویه از طریق بانک مرکزی تامین شده است.
  •  هر دلار حدود هشت هزار تومان به صورت پول رایج ایران  می بایست پرداخت شود. با هماهنگی و مساعدت بانک مرکزی، زائران معادل ریالی هزینه روادید را با نرخ بازار ثانویه پرداخت می کنند.
  • این مبلغ فقط برای صدور روادید در نظر گرفته شده و هزینه‌های بیمه، بهداشت و خدمات درمانی در حدود 20 هزار تومان و نیز کارمزد ثبت‌نام دفاتر جداگانه محاسبه و اخذ می‌شود.
  • زائران برای ثبت‌نام شرکت در مراسم اربعین فقط می‌ بایست از طریق سامانه سماح اقدام کنند.
  • هیچ وبسایتی دیگر جز سماح ثبت نام پیاده روی اربعین را انجام نمی دهد.

 

اطلاعات عمومی ثبت نام کنندگان در پیاده روی اربعین 1397

  • با احتساب ۴ کنسولگری عراق در استان های خراسان، کرمانشاه، خوزستان و تهران، ۲۰ دفتر موقت در نقاط مختلف کشور متناسب با جمعیت و جغرافیای آن مناطق از روز چهارشنبه ۴ مهرماه آماده صدور روادید برای زائران اربعین حسینی هستند.
  • ثبت‌نام زائران اربعین حسینی  در ۲۵۰۰ دفتر تحت پوشش این سازمان با تخصیص ارز حدود ۸ هزار تومانی از روز چهارشنبه چهارم مهرماه 1397 در سراسر کشور آغاز شد.
  • ویزای صادره زائران اربعین از زمان صدور دارای 50 روز اعتبار است و زائران عتبات می‌توانند طی این مدت به عراق سفر کنند.
  •  روستاییان نباید برای ثبت نام اربعین به شهرها مراجعه کنند بلکه دفاتر موقت زیارتی باید به طور کامل خدمات نام نویسی را انجام دهند.

 

 


مطالب مرتبط با پیاده روی اربعین تا کربلا 

*** راهنما: چگونه برای پیاده روی اربعین گذرنامه (پاسپورت) بگیریم؟

***راهنما تصویری: آموزش ثبت نام در سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق پیاده روی اربعین

 

 

 

 

 


 اطلاعات تکمیلی در مورد ثبت نام  مشایه اربعین 1397

  • زائران ایرانی معمولاً از نجف تا کربلا را پیاده طی می کنند اما برخی از هیئات مسیر بغداد تا کربلا را طی می کنند. این درحالی است که تمامی ورودی های شهر کربلا میزبان زائرین اربعین حسینی است.
  •  فاصله خروجی شهر نجف تا ابتدای شهر کربلا حدود 80 کیلومتر است.
  •  معمولاً این مسافت را در 3 روز و 2 شب طی می‌کنند. یعنی از صبح زود سه روز مانده به اربعین حرکت کرده و شب اربعین به کربلا می رسند.
  • سال گذشته بیش از 2 میلیون زائر حسینی برای حضور در آیین جهانی اربعین راهی عتبات عالیات شدند.

 یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش راهنمای پیاده روی اربعین جزییات کامل هزینه های ثبت نام پیاده روی اربعین 1397 عراق از طریق سامانه سماح (1)

 فاصله مسیرهای تردد زائران عتبات عالیات عراق 

مرز مهران: مهم ترین و شلوغ ترین مرز است که در جنوب استان ایلام قرار دارد. از این مرز تا نجف حدود ۴ تا ۶ ساعت راه در پیش دارید.

استان ها: تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزى، گیلان، مازندران، گلستان، لرستان، ایلام و همدان

مرز شلمچه: در استان خوزستان قرار دارد و از این مرز تا شهر نجف ۵ تا ۸ ساعت راه پیش روی شماست.

استان ها: تهران، خراسان رضوى، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیارى، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان 

مرز چزابه: این مرز نیز در استان خوزستان قرار داشته و با شهر نجف فاصله ای ۴ تا ۷ ساعته دارد. 

استان ها: تهران، خراسان رضوى، اصفهان، خوزستان، خراسان جنوبى، فارس، کرمان، یزد، سمنان و خراسان شمالى

مرز خسروی: این مرز در استان کرمانشاه قرار گرفته و با نجف فاصله ای ۵ تا ۷ ساعته دارد.

استان ها: آذربایجان شرقى، آذربایجان غربى، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه


*مرز مهران
مهران تا کوت: 82 - مهران تا دیوانیه : 227 - مهران تا حله : 238 - مهران تا بغداد : 255 - مهران تا نجف : 303 - مهران تا کربلا:279 - مهران تا کاظمین: 283 - مهران تا سامراء : 444 - مهران تا سید محمد: 409 - مهران تا طفلان مسلم : 272

*مرز خسروی

خسروی تا کوت : 341 - خسروی تا دیوانیه : 395 - خسروی تا حله : 305 - خسروی تا بغداد : 190 - خسروی تا نجف : 380 - خسروی تا خانقین : 10 - خسروی تا مقدادیه : 102 - خسروی تا بعقوبه : 130-  خسروی تا کربلا: 315 - خسروی تا کاظمین : 203 - خسروی تا سامراء: 326 - خسروی تا سید محمد:291 - خسروی تا طفلان مسلم : 281

*مرز شلمچه
شلمچه تا بصره : 20 - شلمچه تا نجف 460 - شلمچه تا کربلاء 549 - شلمچه تا کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر - نجف تا کربلا: 78 - نجف تا بغداد : 161 - نجف تا بصره : 467 - نجف تا حله : 61 - نجف تا رمادی :271 - نجف تا بعقوبه : 227- نجف تا دیوانیه : 75 - نجف تا کاظمین : 180 - نجف تا سامراء: 287 - نجف تاسید محمد: 249 - نجف تا طفلان مسلم : 116

کربلا تا شهرهای دیگر عراق
کربلا تا بغداد : 108 - کربلا تاکوت :197 - کربلا تا حله :42 - کربلا تا رمادی : 218 - کربلا تا بعقوبه : 184 - کربلا تا دیوانیه :144 - کربلا تا بصره : 524 - کربلا تا کاظمین : 115 - کربلا تا سامراء: 220 - کربلا تا سید محمد:184 - کربلا تا طفلان مسلم :38
سامراء تا بغداد : 110 - سامراء تا سید محمد 53

 
 راهنما تصویری: آموزش ثبت نام در سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق پیاده روی اربعین
تاریخ: 18 مهر 1396 - 12:35

 


 راهنما: چگونه برای پیاده روی اربعین گذرنامه (پاسپورت) بگیریم؟
تاریخ: 14 مهر 1396 - 20:18

 

مدارک شامل : گذرنامه ( با اعتبار حداقل ۴ماه از زمان حرکت) و ۲ قطعه عکس (جدید – رنگی زمینه سفید) شخصا” به

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا