مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان:

طبس یکی از پر رونق ترین مبادی ورودی و پیشانی استان خراسان جنوبی است معتقدیم اگر کاری در طبس انجام شود برای تمام استان انجام شده است اگر تلاش کنیم که ماندگاری مسافر در طبس را افزایش دهیم خواهیم توانست سهم دیگر شهرهای استان را از این مدخل پر رونق ورود به استان بگیریم رونق گردشگری از طبس شروع شده و انشالله ادامه پیدا خواهد کرد بازارچه صنایع دستی در طبس ایجاد می شود.


به گزارش خبرنگاریزد فردا در طبس؛ حسن رمضانی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح همزمان از 7 پروژه احداث زیرساخت تأسیسات گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان طبس که با حضور سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان همراه بودگفت : اگر تلاش کنیم که ماندگاری مسافر در طبس را افزایش دهیم خواهیم توانست سهم دیگر شهرهای استان را از این مدخل پر رونق ورود به استان بگیریم.

حسن رمضانی افزود : در حوزه ایجاد بازارچه صنایع دستی اگر در طبس قدمی را برداریم گویا این کار که برای تمام استان صورت گرفته دلیل آن هم موقعیت جغرافیایی طبس و حجم مسافر و گردشگری که از مبادی متعددی که به طبس وارد می شوند است.

وی ادامه داد : اگر بتوانیم اقداماتی از این دست  انجام بدهیم و در کنار آن بخش خصوصی اقدامات لازم برای سرمایه گذاری و تجهیز امکانات داشته باشد مطمئن هستم هم به نفع طبس خواهد بود هم به نفع استان خراسان جنوبی و می توانیم در عرصه گردشگری کشور رونق بیش از پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش تاریخی طبس افزود: اسلام از طبس به خراسان وارد شده انشالله رونق گردشگری هم که از طبس شروع شده، ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص ایجاد بازارچه صنایع دستی در طبس گفت: با ابراز تمایل سرمایه گذار بخش خصوصی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت و زمینی که ایشان تملک کرده است این پروژه در مراحل اداری برای گرفتن پروانه ساختمانی قرار دارد و انشالله با کمک هم بازارچه صنایع دستی در خور شأن و هنر و صنایع دستی دیر پای خراسان جنوبی را در طبس ایجاد خواهیم کرد که بتوانیم تولیدات طبس و استان را در آن عرضه کنیم و همچنین کمک کنیم به اقتصاد خوانوار ها بویژه خانوار های روستایی که در حوزه صنایع دستی در استان فعال هستند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 24 دفتر فعال جذب گردشگر در استان داریم گفت: دفاتر سر پل های جذب گردشگر هستند به میزانی که دفاتر ما فعال باشند ما می توانیم امیدوار باشیم که تعداد گردشگر ورودی به استان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد : امیدوارم با هماهنگی و همکاری که در سطح شهرستان و استان وجود دارد که لازم است از مهندس طلائی مقدم که در همه زمینه ها همکاری و همیاری کردند و در خیلی از موارد جلوتر از ما در زمینه توسعه صنعت گردشگری که یکی از اولویت های استان هست و باید باشد حرکت کردند صمیمانه تشکر میکنم و امیدوارم در سایه این همکاری و همیاری که در طبس و استان وجود دارد صنعت گردشگری استان روزهای روشنی را در پیش داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : نگاه ما به شأنی که طبس در حوزه گردشگری و جذب گردشگر می تواند داشته باشد بوده است و از این  به بعد هم همین خواهد بود و معتقدیم اگر کاری در طبس انجام شود برای تمام استان انجام شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا