مدير كل ميراث فرهنگي استان گفت: شهرستان مهريز در جذب گردشگر خارجي پيشرو مي باشد.

به گزارش خبرنگار يزد فردا ، مصطفی فاطمی صبح امروز در بازدید از بناهای تاریخی شهرستان مهریز، اظهار داشت: مهریز شهر طبیعت‌گردی و باغ شهر تاریخی استان یزد است و باوجود کاروانسراها، قلعه‌ها، سنگ‌نگاره‌ها و دیگر جاذبه‌های تاریخی، این شهر را می‌توان جزو مهم‌ترین شهرهای تاریخی کشور دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: ۲ سال قبل به‌فرمان مقام معظم رهبری در حوزه سیاست‌های اجرای اقتصاد مقاومتی، افزایش ۵ برابری تعداد گردشگران خارجی تا برنامه ششم توسعه را خواستار شدند و این سازمان، در ۴ حوزه کاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری و سرمایه‌گذاری در این زمینه تلاش می‌کند.

وی به پیشرو بودن مهریز در امر جذب گردشگر خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه گردشگری در مهریز در ۲ سال اخیر بیش از دیگر شهرستان‌های استان یزد بوده است و میراث فرهنگی و بناهای تاریخی مهریز نسبت به دیگر مناطق استان، آسیب کمتری دیده است.

فاطمی همچنین در خصوص اشتغال‌زایی و درآمدزایی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی ابراز امیدواری کرد و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، در کنار سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنایع‌دستی می‌توانند نقش مؤثری در اقتصاد کشور داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا