یزدفردا :آخوندی وزیر مستعفی راه وشهرسازی در |آخرین حکم ابلاغ جانشین  سید حسینی  زد 

وزیر راه و شهرسازی قبل ازاستعفاء  غلامرضا جابر انصاری مدیرکل حراست وزارت راه و شهرسازی به عنوان سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن منصوب کرد .

به گزارش یزدفردا "این حکم در حال زده شده است که حدود ۲هفته از انتصاب سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن می‌گذرد که طی حکمی ازسوی وزیر مستعفی راه وشهرسازی،مدیرکل حراست وزارت راه به‌عنوان سرپرست جدید این زیرمجموعه پولدار وزارت راه منصوب شده است.۱۶ مهرماه امسال پس از آن‌که حمیدرضا عظیمیان به دلیل بازنشسته شدن قادر به ادامه مدیرعاملی در سازمان ملی زمین و مسکن نبود، وزیر سابق راه و شهرسازی  حکم سرپرستی  محمدرضا سید حسینی را برای این سازمان امضا کرد. همزمان عباس احمد آخوندی حجت الله غلامی نیز توسط وزیر راه و شهرسازی به عضویت هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن درآمد.

این در حالی است که امروز غلامرضا جابر انصاری مدیرکل حراست وزارت راه و شهرسازی به عنوان سرپرست جدید سازمان ملی زمین و مسکن منصوب شده است. موضوع جالب توجه این ابلاغ این است عده ای معتقدند که  این شاهکار انتصاب انصاری در زمانی بوده که وزیر سابق راه و شهرسازی استعفا داده و دیگر سمتی در وزارت راه  و شهرسازی نداشته است.

مهندس سید حسینی به عنوان گزینه قطعی شورای شهر یزد انتخاب شده بود وبنا به دلایلی از حضور در شورای شهر خودداری کرد و رییس شورا پس از عدم حضور وی به صورت تلویحی مقصر را دیگران دانست که نگذاشتند او شهردار شود و پس ازآن به عنوان سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن انتخاب شد .

بات تعیین سرپرست جدید این وزارت خانه همچنان حکمی مبنی بر لغو صادر نشده و عملا سید حسینی به عنوان سرپرست سازمان مربوطه نخواهد بود ولی به عنوان هیئت مدیره این سازمان مشغول فعالیت است .

 البته بدنیست خبر مشرق که در تاریخ 16 آذر 95 هنگام استیضاح وزیر راه منتشر شده است ببینیم  با سند ببینیم :

 

برخی تخلفات مدیرکل حراست وزارت راه/ عضویت در هیأت‌مدیره هفت شرکت در حین اشتغال به کار دولتی

 

مدیرکل حراست وزارت راه در حالی به این سمت منصوب شده که در هیأت‌مدیره هفت شرکت عضویت دارد و بازنشسته نیروی انتظامی است.

به گزارش  مشرق  ،پس از سانحه برخورد دو قطار تبریز-مشهد و سمنان مشهد در ایستگاه هفت‌خان استان سمنان و کشته شدن بیش از ۴۰ نفر از هم‌وطنانمان در این سانحه نمایندگان تصمیم به استیضاح وزیر راه و شهرسازی گرفتند و طرح استیضاح با امضای ۷۰ نفر از نمایندگان روز یکشنبه چهاردهم آذرماه ۹۵ به هیأت‌رئیسه مجلس تقدیم شد.

در بند (۲) این استیضاح با اشاره به تخلفات غلام‌رضا جابری انصاری مدیرکل حراست وزارت راه آمده است: علت به‌کارگیری نیروی بازنشسته علیرغم مخالفت وزارت اطلاعات به‌عنوان مسئول حراست وزارتخانه چیست و چرا علیرغم تذکرات دستگاه‌های نظارتی ایشان را حفظ کرده‌اید و در قبال دخالت‌های گسترده ایشان در تخلفات اقتصادی و سوءاستفاده‌های مدیریتی سکوت کرده‌اید.

غلام‌رضا جابری انصاری که بازنشست نیروی انتظامی است از ابتدای کار دولت یازدهم به‌عنوان مدیرکل حراست وزارت راه و شهرسازی منصوب شده و این در حالی است که به‌کارگیری نیروی بازنشسته مغایر با قانون است.

از سوی دیگر جابری انصاری علاوه بر اینکه به‌عنوان یک نیروی بازنشسته به کار گرفته شده همزمان با مدیرکلی حراست وزارت راه و شهرسازی در هیأت مدیره هفت شرکت عضویت دارد که همگی این شرکت‌ها در حوزه کاری وزارت راه فعالیت دارند که این عضویت در هیأت مدیره هفت شرکت در حین اشتغال به کار دولتی خود نیز به‌تنهایی نقض قانون به شمار می‌رود.

 


 

 

 

 

مدیرکل حراست وزارت راه علاوه بر این در هیأت‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن که از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است نیز عضویت دارد و درواقع به‌عنوان مدیرکل حراست وزارتخانه بر سازمانی نظارت می‌کند که خود عضو هیأت‌مدیره آن است.

 

طبق گفته یکی از مقامات دستگاه‌های نظارتی جابری انصاری علاوه بر همه اینها اقدام به خرید سهام شرکت‌ها در بورس می‌کند و پس‌ازآن پروژه‌هایی را در وزارت راه به این شرکت‌ها برای انجام واگذار می‌کند و سپس سهام این شرکت‌ها را با قیمت چند برابر به فروش می‌رساند.

 

دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی بارها در نامه‌هایی تخلفات مدیرکل حراست وزارت راه در حوزه‌های مختلف را گوشزد کرده‌اند و وزارت اطلاعات نیز مخالفت خود را با انتصاب این فرد به‌عنوان مدیرکل حراست وزارت راه عنوان کرده بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا