یزدفردا : مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد برگزارشد 

در این مراسم  معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: یکی از معضلات موجود در حوزه کودک و نوجوان، غفلت از خلاقیت‌های این قشر در مراکز فرهنگی و هنری است.

 محمدرضا زمردیان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان اینکه انسان دارای قوه تخیل است و تخیل باعث رشد فرهنگ و هنر در انسان می شود، اظهار داشت: یکی از معضلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور، عدم توجه به خلاقیت کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به حضور کودکان نخبه و دارای خلاقیت بسیار در استان یزد بیان کرد: انتظار داریم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با مدیریت فردی که خود انسانی خلاق و کارآمد است، به خلاقیت کودکان توجه ویژه و جدی شود.

زمردیان همچنین از آموزش و پرورش به عنوان یکی از بال‌های اصلی برای رشد و تعالی کودکان و نوجوانان یاد کرد و افزود: همکاری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث می‌شود که مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی کودکان رشد کند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه مدیران آینده کشور از دل همین کودکان بیرون می‌آیند، عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هم همکاری تنگاتنگی داشته باشند، به طور قطع از میان همین کودکان هنرمندان موفق و بزرگ، مدیران خلاق و کارآمد و مایه مباهات در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی و ... بیرون خواهند آمد و مایه افتخار مردم ایران خواهند شد.

وی همچنین بر ضرورت برقراری ارتباط موثر خانواده‌ها با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد و بیان داشت: این تعامل باید روز به روز بیشتر شود.

زمردیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در بخش‌های فرهنگی و هنری گوی رقابت را از سایر استان‌ها ربوده اما در زمینه کتاب و کتابخوانی هنوز با آنچه که باید، فاصله وجود دارد.

به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش‌های عباسعلی دانافر قدردانی و سیدحسین پیغمبری به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد معرفی شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از چند ماه پیش با سرپرستی محمدرضا آخوندی اداره می‌شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا