مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: تکالیف مدارس باید مهارت‌محور باشد/تلاش برای حذف مشق شب

یزدفردا ـ سیدحسین پیغمبری در مراسمی با حضور مسئولان استان یزد به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد معرفی شد.

به گزارش یزدفردا :این مراسم که با حضور دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استان و معاون فرهنگی کانون کشور و مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیر کل صدا و سیمای استان  وبسیاری از هنرمندان پیشکسوت  استان و مشهورین برنامه های صدا و سیمای استان برگزارشد دکتر دانافر تودیع و سید حسن پیغمبری معرفی شد .

ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: تکلیف باید مهارت محور و هدفمند باشد ضمن اینکه لازم است نگرش خانواده‌ها را نسبت به تست و آزمون تغییر دهیم.

، عباسعلی دانافر، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین اظهار داشت: در اجرای این رویکردها، دانشگاه فرهنگیان، نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

وی عنوان کرد: به طور قطع بدون بهره‌مندی از معلمان خوب نمی‌توانیم آموزش خوبی داشته باشیم یا بدون همکاری نوسازی مدارس نمی‌توانیم فعالیت خود را در مدارسی که 35 درصد آنها نیاز به تخریب و بازسازی دارد، ادامه دهیم.

دانافر همچنین با بیان اینکه کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز می‌تواند در تحقق سند تحول بنیادین اثرگذار باشد، افزود: دانش آموزان باید اهل تفکر و زندگی، متعهد و اهل گفتمان باشند تا از همه جوانب رشد برخوردار شوند و این مهم با آموزش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میسر خواهد بود.

مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به اینکه متاسفانه ما فرصت بچه بودن و کودکی کردن را از بچه‌های خود گرفته ایم، خاطرنشان کرد: حذف مشق شب، تکالیف بی‌هدف و پیک نوروزی در همین راستا است.

وی تصریح کرد: تکلیف باید مهارت محور و هدفمند باشد ضمن اینکه لازم است نگرش خانواده‌ها را نسبت به تست و آزمون تغییر دهیم.

دانافر با تاکید بر اینکه هنر و ادبیات و برنامه های جمعی و ورزشی باید بیشتر در برنامه کودکان قرار گیرد، افزود: بچه ها با ورود به کانون جذب یکی از فعالیت‌های آن می‌شوند و در کنار آن با فعالیت‌های دیگر کانون آشنا می شوند و این نگاه کانونی باید به آموزش و پرورش تزریق شود.

دکتر دانافر با اشاره به مسئولیت خود در کانون گفت: یکی از مشکلاتی که باید حل شود این بود که کانون فعالیت هایش را در مدارس بیشتر کند و معمولا با مقاومت مدیران مدارس روبرو شده است و با توجه به مسئولیت در آموزش پرورش استان درب تمام مدارس را به روی کانون پرورش فکری باز کرده و به استقبالشان می رویم  .

وی، کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پرمحتوا و اثرگذار دانست و بیان کرد: این کتاب‌ها باید به عنوان محتواهای مثبت و معتبر به راحتی در اختیار کودکان قرار گیرد.

دانافر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مهدی آذریزدی مایه افتخار استان یزد است، افزود: مرحوم آذریزدی کتاب‌های ارزشمندی داشت که از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش باید در اختیار کودکان قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا