مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: اگر به دنبال ارزیابی به‌عمل‌آمده، ثبت جهانی زیلوی میبد صورت گیرد، یک برند و اعتبار جهانی دیگر به‌عنوان ششمین برند جهانی به اعتبارات جهانی استان یزد افزوده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، نشست مشترک زیلوبافان میبد با ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی با حضور "حسین فلاح" فرماندار،"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و جمعی از مسئولین کشور، استان و شهرستان در سالن آمفی‌تئاتر فرمانداری برگزار شد.

"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در این نشست ضمن تشکر از همه‌کسانی که در برنامه ثبت جهانی زیلو همراهی و مشارکت نمودند اظهار داشت: راستی آزمایی و ارزیابی پرونده ارسال‌شده به شورای جهانی صنایع‌دستی انجام شد و اگر به دنبال ارزیابی به‌عمل‌آمده، ثبت جهانی زیلوی میبد صورت گیرد، یک برند و اعتبار جهانی دیگر به‌عنوان ششمین برند جهانی به اعتبارات جهانی استان یزد افزوده خواهد شد.

محمود اسد زاده، شهردار میبد نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌های متصدیان شهرداری میبد در ارتباط با برنامه ثبت جهانی زیلو و با تشکر از همه‌کسانی که در انجام این فرآیند مشارکت داشته‌اند گفت: باید پیوسته سعی در نشان دادن ارزش و بهای هنر دستان خود و نیاکان به‌صورت جهانی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: جهانی‌شدن به معنای رشد تجارت و صنعت، رشد ایده‌ها در فراتر از مرزهای بین‌المللی و نیز رشد تمدن ایرانی و اسلامی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا