وجه مشترک بین همه ایده های جدید رفع نیاز مردم و رفع مشکلات آن ها است. در واقع علاوه بر خلاقانه بودن یک ایده استارتاپی به درد بخور بودن آن برای مردم است. خب سوالی که اول از همه مطرح است این است که چه طور باید این ایده ها را پیدا کنیم تا بتوانیم کسب و کار اینترنتی خودمان را آغاز کنیم. در این مقاله سعی دارم تا روش هایی را برای پیدا کردن ایده های جدید برای شروع کسب و کار اینترنتی را بهتون معرفی کنم. برای اینکه بدانید چگونه ایده های استارتاپی پیدا کنیم؟ با یزدفردا همراه باشید.

وجه مشترک بین همه ایده های جدید رفع نیاز مردم و رفع مشکلات آن ها است. در واقع علاوه بر خلاقانه بودن یک ایده استارتاپی به درد بخور بودن آن برای مردم است. خب سوالی که اول از همه مطرح است این است که چه طور باید این ایده ها را پیدا کنیم تا بتوانیم کسب و کار اینترنتی خودمان را آغاز کنیم. در این مقاله سعی دارم تا روش هایی را برای پیدا کردن ایده های جدید برای شروع کسب و کار اینترنتی را بهتون معرفی کنم. برای اینکه بدانید چگونه ایده های استارتاپی پیدا کنیم؟ با یزدفردا همراه باشید.

همانطور که در ابتدا اشاره کردم مهمترین ویژگی یک ایده استارتاپی رفع نیاز مردم است. شما برای اینکه بتوانید ایده ای جدید برای راه اندازی کسب و کار خود پیدا کنید باید نیاز مردم را پیدا کنید و بدانید مردم چه نیازهایی دارند که با رفع آن نیازها چه اتفاقی می افتد. برای این کار باید بدانید از چه طریقی می توانید نیازهای مردم را شناسایی کنید. در ادامه با عنوان کردن چند مورد به شما خواهم گفت گه چگونه بتوانید این نیازها را پیدا کنید.

 

۱٫مارکت های اپلیکیشن های موبایلی

شما با استفاده از جست و جو در مارکت های موبایلی مثل کافه بازار و MyKet میتوانید به اپلیکشین های زیادی دسترسی داشته باشید. حتما دارید به این فکر می کنید که تا الان تمام برنامه های مورد نیاز برای مردم ساخته شده است و مردم دیگر نیازی به برنامه ای ندارند. اما واقعیت این است که به اندازه تمام نرم افزارهای موجود در اینترنت نرم افزارهایی هم امکان بوجود آمدنش است که به درد مردم بخورند.

شما با بررسی نرم افزارهای موجود در مارکت ها می توانید نرم افزارهایی که از هر لحاظی نقص دارند را نسخه بهبود یافته آن را تولید کنید و به دست مخاطبان خود برسانید.

 

۲٫گوگل

گوگل را هیچ وقت دست کم نگیرید. شما با جست و جوی عنوانی در گوگل معمولا به سه نتیجه می رسید. اول اینکه ممکن است به نتیجه ایده آل خود برسید. دوم اینکه ممکن است به نتیجه ایده آل خود نزدیک شوید و سوم اینکه ممکن است به هیچ نتیجه ای نرسید.

در صورت مواجه شدن با حالت دوم و سوم شما شانس این را دارید که محتوایی مناسب را در رابطه با آن موضوع در گوگل قرار دهید. با این کار علاوه بر توسعه آن موضوع مورد نظر می توانید کسب و کاری را هم در راستا با آن موضوع ایجاد کنید.

 

۳٫شبکه های اجتماعی

متاسفانه امروزه فضولی کردن در زندگی خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی امکان پذیر شده است. اما این قضیه اصلا به شما و کسب و کارتان  ربطی ندارد. اما با کمی جست و جو می توانید به جملاتی مثل : چه طور این کار را انجام دهم؟ یا چگونه می توانم این کار را کنم؟ بر خواهید خورد که اینها همان نیازهای مردم است که ممکن است به ایده هایی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی تبدیل شوند.

پیشنهاد ویژه یزدفردا : ۶ ایده برای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی

۴٫کامنت های کاربران در اینترنت

شما با خواندن کامنت های افراد در سایت ها می توانید به نیاز اصلی آن ها پی ببرید. معمولا افرادی که محصولی را می خرند یا قصد خرید آن را دارند در قسمت کامنت ها نظر خود را درباره آن محصول می گذارند. معمولا افرادی که قصد خرید یک محصول را دارند درباره نیاز های خود صحبت می کنند و به دنبال این هستند که آیا نیاز آن ها با خرید آن محصول رفع می شود یا خیر!

با دیدن صحبت ها و تبادل نظر میان افراد می توانید متوجه نقاط قوت و ضعف های یک محصول شوید و به تولید محصول کاملتر و بهبود یافته ای که نیاز کامل افراد را برطرف کند بپردازید.

 

۵٫استفاده از سایت الکسا

به سایت الکسا مراجعه کنید. به سراغ لیست سایت های تاپ در الکسا بروید و ببینید از رتبه ۱ تا ۵۰۰ نام چه سایت هایی را مشاهده می کنید. ببینید در این لیست ۵۰۰ تایی چه سایت هایی با چه مضوعات و ایده هایی موفق بوده اند که قرار گرفته شده اند؟ مسلما سایت های اجتماعی، سایت های خبری،سایت های فروشگاهی و … را در بین این سایت ها مشاهده خواهید کرد. عمدتا در ۹۹ درصد موارد اگر در زمان مناسب آن ایده در ایران اجرا شود می تواند بسیار موفق باشد.

بسیاری از کمپانی های موفق داخلی که الان می بینید از همین روش استفاده کردند و ایده های سایت های خارجی را مطابق با بازار ایران بومی سازی کرده اند و کسب و کار جدیدی را راه اندازی کردند. برای مثال می توانم به اپلیکیشن اسنپ اشاره کنم.

 

۶٫محل زندگیتان

به منزل و محیط اطراف خود نگاهی بندازید و ببینید چه مشکلاتی پیش روی شماست؟ چه چیزهایی برای شما دردسر ساز است؟ احتمال زیاد مشکلات شما مشترک در دیگر خانه ها و جاهای دیگر است.

شما با بررسی مشکلات و کاستی های محل زندگیتان مثل خواربار فروشی ،فروشگاه،باشگاه ورزشی محلتان و … که معدنی از ایده ها است می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله ۳ ایده ناب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را هم بخوانید

سخن آخر این است که روش هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم فقط گوشه ای از روش های پیدا کردن ایده های ناب و استارتاپی بود. شما با جست و جو و تحقیق بیشتر می توانید به ایده های جدیدی دست پیدا کنید. جالب است بدانید همین الان که دارید این مقاله را می خوانید ایده های بسیاری وجود دارند که منتظر عملی شدن هستند. پس همین الان به فکر برطرف کردن نیاز های مردم باشید. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا