رئیس مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیرعامل کشور در برنامه زنده گفتگوی ویژه سیمای مرکز یزد، وجود مرکز ‌ملی آموزشی و مهارت آموزی ‌CBRNE در استان یزد را نقطه عطفی برای کشور در حوزه آموزش پدافند غیرعامل دانست.

‌به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،"هوشنگ ‌حاتمی" رئیس مرکز مطالعات آموزشی، پژوهشی و راهبردی پدافند غیر عامل کشور در سفر به استان یزد و همزمان با هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در برنامه زنده تلویزیونی "گفتگوی ویژه" سیمای مرکز یزد ضمن تشریح تعاریف، اصول ‌و مبانی پدافند غیرعامل، مردم محوری را رویکرد اصلی پدافند غیرعامل دانست و گفت: آموزش، فرهنگ سازی و ارتقای مصونیت از اولویت های پدافند غیر عامل کشور است‌.
"‌هوشنگ حاتمی" ‌ادامه داد: ‌بنابراین لازم است پدافند غیرعامل از مردم به عنوان سرمایه های اصلی کشور حفاظت کند.
وی افزود: اکنون تهدیدات دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران، مردم محور شده است و این وظیفه همه فعالان در حوزه پدافند غیرعامل است که با مردم داری و مردم یاری، کشور و زیرساخت‌های آن را نسبت به این تهدیدات مصون سازی نما‌یند.
رئیس مرکز مطالعات آموزشی، پژوهشی و راهبردی پدافند غیرعامل کشور وجود مرکز ملی مهارت آموزی ‌CBRNE در استان یزد را نقطه عطفی برای کشور در حوزه آموزش پدافند غیرعامل دانست و خاطرنشان کرد: انجام هرگونه هزینه ای در این مرکز که به آموزش و مهارت آموزی منجر می شود در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است.
‌حاتمی در پایان سخنان خود با تقدیر از استاندار یزد،‌ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیریت ارشد استان و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد برای اقدامات خوبی که در حوزه پدافند غیر عامل در استان انجام شده است، گفت‌: خوشبختانه با روحیه ‌تعامل، همدلی و همکاری و دید پدافندی خوبی که در این استان وجود دارد شاهد ‌هستیم همه ماموریت ها در حوزه پدافند غیرعامل با راهکارهای متنوع و کاربردی به نحو مطلوب اجرا می شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا