مدیر کل صدا و سیمای استان یزد در ادامه به نحوه برخورد با رسانه ها اشاره نمود و گفت :البته شرایط اینجوری است اگر یک رسانه و خبرنگاری یک مطلب را منتشر می کند ،نمی آییم بگوییم که این مطلب غلط است ومطلب درست را منعکس کنیم و به یکباره لشکر کشی وبا احضار متولی رسانه ، خواستارپاسخ متولی می شویم و البته این نوع حرکت ها از کسانی سر می زند که متاسفانه خود آنها در حیطه مسئولیت خود هیچ پاسخی به مردم و رسانه ها نمی دهند .باید جامعه به آن رشد فکری برسد که نحوه برخورد با رسانه ها و همچنین نحوه برخورد با مدیران در قالبی قابل قبول آنجام شود .


یزدفردا ":عصر دیروز  دکتر پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد به همراه حجت الاسلام والمسلمین کشفی قائم مقام این سازمان ،فلاح زاده  رییس روابط عمومی  و  علی مزیدی پیشکسوت نمایش در دفتر یزدفردا حضور پیدا کردند .

به گزارش یزدفردا :در این دیدار هیئت تحریریه و تعدادی از شورای سرپرستی یزدفردا مطالب پیرامون اوضاع سیاسی اجتماعی استان که مرتبط با رسانه ها بودند عنوان نموده و در ادامه دکتر پهلوانیان مطالبی به شرح زیر ایراد نمودند .

دکتر پهلوانیان در ابتدای به موضوع کارکرد رسانه ها پرداخت و گفت:هر رسانه یک کارکردمشخصی  دارد رسانه های مکتوب ،رسانه های مجازی  و صدا و سیما هرکدام  یک نوع کارکرد دارند و با این نگاه و شرایط فعلی که با دنیای متراکم رسانه ها روبرو هستیم  تنها راه برون رفت تعامل حداکثری رسانه ها ست تا میزان تاثیرشان را افزایش دهند .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد در ادامه افزود :و در جلسات متعدد با همکاران صدا و سیما تاکید شد که به رسانه ها مکتوب و مجازی استان توجه خاص شود  و با نام خودشان هم مطالب منعکس شود ودر بخش های مختلف خبری ومرتبط با موضوع منتشر شود.

دکتر پهلوانیان در پاسخ به انتقاد که خبرهای مهمی از قلم می افتد،  اظهار داشت :ما هم با شما موافقیم در حوزه خبر بیشتر می توان کار کرد ولی محدودیت هایی رسانه ای و اجتماعی هم هست ،

وی در ادامه افزود:ما از شورای نرخ گذاری تخم مرغ گرفته تا مسائل کلان استان را باید پوشش دهیم وو توان صدا و سیما هم بیشتر صرف اینگونه موارد شده است ، یپشنهاد را به استانداروقت حناب میرمحمدی  دادیم  که از نشست و برخواست با مدیران کم کنیم بیشتر به مسائل مردم بپردازیم و ایشان هم ضمن تایید  به مدیران ابلاغ کردند ولی همچنان درگیر همان مسائل هستیم .

وی در ادامه افزود:صدا و سیمای مرکز یزد یک سوم بعضی از  شبکه های استانی کشور نیرو  و اعتبار دارد ولی همکاران من سعی کرده اند این را جبران کنند و با ارزیابی صورت گرفته طی دوماه گذشته یزد رتبه  سوم کشوری را پس از مازندران و .. در بخش خبر بدست آورده است .ولی باید تلاشها  بیشتر شود.

وی خاطر نشان کرد :ما درگیر یک سری قالب ها هستیم که خیلی از آنها کاذب است  یک بخشی مربوط به صدا و سیما و یک بخشی مخصوص جامعه  است ونتیجه آن خبر را بی رمق می کند .

مدیر کل صدا و سیمای استان یزد در ادامه به نحوه برخورد با رسانه ها اشاره نمود و گفت :البته شرایط اینجوری است  اگر یک رسانه و خبرنگاری یک مطلب را منتشر می کند ،نمی آییم بگوییم که این مطلب غلط است ومطلب درست را منعکس کنیم و به یکباره لشکر کشی وبا  احضار متولی رسانه ، خواستارپاسخ متولی  می شویم و البته این نوع حرکت ها از کسانی  سر می زند که متاسفانه خود آنها در حیطه مسئولیت خود هیچ پاسخی به مردم و رسانه ها  نمی دهند .باید جامعه به آن رشد فکری برسد که نحوه برخورد با رسانه ها و همچنین نحوه برخورد با مدیران در قالبی قابل قبول آنجام شود .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد در ادامه در پاسخ به انتقاد  کم توجهی صدا و سیما به هنر و هنرمندان افزود:در بخش هنری ما ادعا داریم که کارهمکاران ما قابل قبول است طی رویکرد جدید صدا و سیما مرکز یزد تمام تئاتر ها و گالری ها را پوشش داده ایم و با هنرمندان آنها نیز گفتگوشده  و به جرات می توان گقت در هیچ کحای کشور این اتفاق نمی افتد  بیشترین توجه را به این مقوله داشته  و این که شایستگی بیش از این است را می پذیریم  و اینکه کم پرداختیم نسبت به سایرشبکه ها را نمی پذیریم ولی کم پرداختیم نسبت به آنچه که باید می پرداختیم قبول دارم .

پهلوانیان در رابطه به عدم پرداختن به معرفی استان توسط مرکز  هم اظهار داشت :در رابطه با معرفی استان یزد البته طی سالیان گذشته همه زحمت کشیده اند همانگونه که یزد را معرفی نکرده ایم ،ایران را هم معرفی نکرده ایم به طور مثال در هند بچه های آسمان را را در هفته فیلم ایران اکران می شودتنها ده نفربرای دیدن آن می آیند ، چون ایران را معرفی نکرده ایم .دلیل آن هم این است که  به این باور نرسیده ایم که باید کشور را با گردشگری و مالیات  اداره   کنیم  .

وی در ادامه خاطر نشان کرد:ما در سال گذشته تله فیلم لکنت را ساختیم که آقای کشفی مشاور آن بودند و در دو جشنواره شرکت کرده و جوایز خوبی گرفت، تمام تیم و  عوامل یزدی بودند و انشالله بتوانیم کار های فاخری را ارائه کنیم که بیشتر یزد را به جهانیان معرفی کنیم  و در آینده سریال الف ویژه با نام شهید صدوقی را در حال ساخت هستیم که در آن از انقلاب یزد و آثار باستانی و تمام یزد به طور غیر مستقیمپرداخته می شود.

مدرکل صدا و سیمای مرکز یزد در ادامه به نقد عدم  نظارت رسانه ها به عملکرد مسئولین هم اشاره کرد و  افزود:  از یکسال پیش برنامه رصد را شروع کردیم هرچند کم رمق است ولی باید پیش رفت و این اعتقاد را داریم که نقد مسئولین با سه شرط آزاد است ،و این سه شرط   محترمانه ،مودبانه و منصفانه است و به همان میزان که  انتقاد می کنیم،به همان میزان  فرصت پاسخگویی را به انتقاد شونده  بدهیم .

 در این دیدار اخوین جلالی مدیر مسئول وسردبیر ، امید عندلیب،حمید رضا مرامی ،شیخ احمد صفارو صادق احمدنیا  اعضاء تحریریه یزدفردا   حضور داشتند.

 

گزارش تصویری :حضور دکتر پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد به اتفاق هیئت همراه در دفتر یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا