استاندار یزد در نشست شورای اداری استان نهاد بسیج را اجتماع فضیلت ها، پاکی ها و نیکی ها دانست و تاکید کرد: برای رفع مشکلات کشور ‌در شرایط حساس کنونی باید از تفکر بسیجی استفاده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ۲۶ آبان ماه نشست شورای اداری استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، معاونان استاندار،‌ نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، ‌فرمانداران، مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی استان در مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(‌عج) و فرارسیدن هفته بسیج و هفته وحدت با تاکید بر نقش بسیج در رفع مشکلات ملی و بین‌المللی انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته، گفت: در شرایط حساس امروز نیز برای رفع مشکلات کشور باید از تفکر بسیج و بسیجی استفاده شود.
"محمود زمانی قمی" ‌ادامه داد: ‌حضرت امام خمینی(ره) با هوشمندی تمام و پس از بسیج آحاد مردم و پیروز کردن نهضت انقلاب اسلامی ایران، اقدام به نهادسازی برای بقا و تثبیت انقلاب کردند.
وی افزود: نهادهای سپاه پاسداران، بسیج مستضعفان، کمیته امداد و بسیاری از نهادهای دیگر که در درون نظام از سوی حضرت امام تشکیل ‌گردید، دقیقا با هدف تثبیت نظام‌ جمهوری اسلامی ایران انجام شد.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: امروز هم جانشین ‌برحق حضرت امام، بسیجی عظیم الشان، رهبر معظم انقلاب، اقدام به تداوم راه امام ‌راحل نموده اند و انقلاب و نهضت اسلامی هر روز نسبت به روز قبل قوی‌تر و قدرتمندتر شده است.
رئیس شورای اداری استان به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر امروز از ما بپرسند گستره انقلاب اسلامی ایران چقدر است باید بیان کنیم؛ همان‌هایی که تلاششان جلوگیری از ورود دین به عرصه ‌سیاست و حکومت داری بود الان می‌خواهند کاری کنند که دین از عرصه خارج شود یعنی می توان گفت دین به صورت تمام معنا وارد عرصه جهانی شده است.
وی با اشاره به اقدامات بسیج ایران در مبارزه با تروریسم در جهان، ‌ادامه داد: اگر ما چنین فعالیت‌هایی را انجام نداده بودیم، دور از ذهن نبود که ‌درحال حاضر با گروه های تکفیری و داعش باید در داخل مرزهای ایران مبارزه می‌کردیم و عراق، سوریه و لنبان سقوط می‌کردند اما اقدامات ضد تروریستی ایران در منطقه و جهان جلوی چنین موارد‌ی را گرفت.
استاندار یزد افزود: این یک تعارف نیست که بسیج استحقاق هر نوع تمجیدی را دارد، این یک واقعیتی است که‌ بسیج اجتماع فضیلت ها، پاکی ها و نیکی هاست ‌و به همین دلیل باید دل در گرو این تفکر و رویکرد داشته باشیم تا مشکلات کشور را رفع کنیم.
زمانی قمی فروپاشی تشکیلات داعش در کشورهای عراق و سوریه را به واسطه وجود تفکر بسیجی دانست و خاطرنشان کرد: آن وجهی که انقلاب اسلامی به دنبال آن بوده و شاخصه‌ای که دین مبین اسلام برای تشنگان حقیقت، ‌به ارمغان آورده اخلاق و انسانیت است و سرچشمه جوشان بسیج که اخلاق می باشد در این نهاد قابل مشاهده است و باید از آن به دقت پاسداری کنیم.
رئیس شورای اداری استان در پایان سخنان خود گفت: بسیج وابسته به یک گروه و جریان خاص نیست بلکه متعلق به همه مردم است و شایسته است خانواده دولت در استان یزد همه توان خود را برای بزرگداشت بسیج و بسیجی به میدان آمدند تا این فرهنگ اصیل را به نحو احسن به جامعه و به ویژه نسل جوان معرفی کنیم.

استاندار یزد و معاونان استاندار فرماندهان بسیجی استان


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست استاندار یزد و معاونان استاندار را فرماندهان بسیجی استان دانست و بیان کرد: مدیریت ارشد استان بسیجی وار به مردم ‌یزد خدمت می کنند، امیدواریم همواره اصالت بسیجی بودنشان را حفظ کنند‌ و مدیران بانوی استان نیز بتوانند روحیه مقاومت را در بین زنان و دختران جامعه ترویج نمایند.
"سیدابوالفضل موسوی بیوکی" با بیان اینکه آمریکا قطعا با ‌وجود روحیه بسیجی، از ملت ایران شکست می‌خورد، ‌ادامه داد: بسیج یک تفکر بسیار بزرگ است که تاکنون توانسته موفقیت‌های گسترده‌ای را برای انقلاب و نظام به ارمغان آورد.
موسوی بیوکی افزود: به فرمانده سپاه الغدیر پیشنهاد دادم به تمام مدیران کل استان یزد، حکم فرماندهی بسیج اعطا شود تا آنها هم بتوانند در زمینه ترویج روحیه بسیجی در جامعه قدم بردارند.
گفتنی است ۲۹ آبان تا پنجم آذر ماه به نام هفته بزرگداشت بسیج نامگذاری شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا