فرماندار اشکذر در نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی این شهرستان، هفته کتاب را فرصتی مغتنم برای قدردانی از تلاش‌های همه تلاش گران‌ عرصه کتاب و کتابخوانی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در این نشست با گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» و هفته کتاب جمهوری اسلامی، نشست‌های کتاب‌خوان را مجالی برای ارائه تجربیات مطالعاتی عنوان کرد و گفت: این نشست‌ها کمک می‌کند تا شرکت‌کنندگان از تجربیات کتابخوانی دیگران برای بهره‌گیری از کتاب‌های سودمند استفاده کنند.

وی هفته کتاب را فرصتی مغتنم برای قدردانی از همه تلاش‌گران حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و بیان داشت: کتابداران خدوم در راه رشد و اعتلای کتابخوانی تلاش قابل توجهی دارند و به حق، شایسته تقدیر هستند.

فرماندار اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود کتاب «یادت باشد» نوشته محمدرسول ملاحسینی که در مورد داستان زندگی شهید حمید سیاهکالی‌مرادی، دومین شهید مدافع حرم استان قزوین است را به حاضران معرفی کرد.

پس از سخنان فرماندار اشکذر، حجت‌الاسلام محمدرضا طالبیان، امام جمعه اشکذر و 4 تن دیگر از مسئولان شهرستان به معرفی کتاب‌های برگزیده خود پرداختند.

امام جمعه اشکذر در این نشست مطالعه و انس با کتاب شریف «نهج‌البلاغه» که توسط سید رضی جمع‌آوری شده و حاوی بخشی از زیباترین و بلیغ‌ترین خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های حضرت امام علی(ع) است را به حضار پیشنهاد کرد.

کتاب «مسیا» نوشته سیدعلی موسوی گرمارودی نیز توسط حجت‌الاسلام سعید ذاکری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر معرفی شد. وی این کتاب را برگرفته از یادداشت‌های بلال حبشی، صحابی بزرگ رسول خدا و اولین مؤذن اسلام عنوان کرد.

چهارمین اثری که در این نشست معرفی شد، کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» نوشته کیم وو چونگ بود. این کتاب را سیدعلی اکبر رضوانی، رئیس شورای اسلامی شهر اشکذر معرفی کرد.

سرهنگ سیداسدالله امامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اشکذر نیز در این نشست ادبی کتاب «سربلند» جدیدترین اثر محمدعلی جعفری، نویسنده جوان و مطرح یزدی را معرفی کرد. وی این کتاب را بخشی از خاطرات همسر، بستگان و همرزمان شهید مدافع حرم، محسن حججی عنوان کرد.

آخرین اثری که در نشست کتاب‌خوان ویژه مدیران دولتی شهرستان اشکذر معرفی شد، کتاب «رؤیای نیمه شب» نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری، یکی دیگر از نویسندگان مطرح استان و کشور بود. این کتاب توسط هادی ملانوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان معرفی شد.

وی رؤیای نیمه‌شب را داستانی جذاب براساس عشق یک پسر اهل سنت ساکن شهر حله عراق به دختری شیعی عنوان و خاطرنشان کرد: البته در کنار این بن‌مایه عاشقانه و با استفاده از ارتباط شیرین و جذاب این موضوع به داستان واقعی تشرف یکی از شیعیان شهر حله به محضر امام عصر(عج)، نجات وی از دست حاکم جبار آن منطقه با عنایت ویژه حضرت ولی‌عصر(عج)، در پایان داستان به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در پایان این نشست فرارسیدن بیست و ششمین دوره هفته کتاب را تبریک گفت و اظهار داشت: شهرستان اشکذر همواره یکی از شهرستان‌های فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی بوده است و مردم این خطه نشان داده‌اند که دوست‌دار کتاب و مطالعه هستند.

وی افزود: انتخاب سه روستای ابراهیم‌آباد، شمسی و شرف‌آباد به عنوان روستاهای دوستدار کتاب کشور در سه سال پیاپی، نشان دهنده همت مردمان شهرستان در عرصه کتابخوانی و توجه ویژه آنان به کتابخانه است.

دوست فاطمی‌ها همچنین از تلاش‌های خالصانه همکاران کتابداران خود در شهرستان تشکر کرد و فرارسیدن روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» را به آنان تبریک گفت.

در پایان نشست کتاب‌خوان ویژه مدیران دولتی شهرستان اشکذر از ارائه کنندگان معرفی کتاب و همچنین برگزیدگان شهرستانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا