فعالیت نخستین کمپین انرژی صنایع کشور، در روز شنبه 26 آبان ماه به منظور ارتقای بهره وری انرژی در شرکت فولاد آلیاژی ایران در یزد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در نشست افتتاح این کمپین اظهار داشت: مجموعه فولاد آلیاژی به عنوان اولین شرکت صنعتی، در زمینه اجرای طرح ارتقای فرهنگ بهره وری انرژی در کشور پیشقدم شده و در نظر دارد در قالب این طرح 4 تا 10 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

علیرضا چایچی با ارائه تاریخچه ای از فعالیت های این شرکت گفت: فولاد آلیاژی ایران با بهره گیری از توان بالای تکنولوژیکی و دانش فنی به عنوان معتبر ترین شرکت تولید فولاد آلیاژی شروع به کار کرده است و در حال حاضر بالغ بر 500 هزار تن انواع فولاد آلیاژی را در اشکال مختلف برای استفاده در صنایع تخصصی مانند خودروسازی، ابزار، نفت و پتروشیمی تولید می کند.

وی ادامه داد: 15 تا 20 درصد از تولیدات این شرکت به کشورهای صاحب صنعت از جمله اتحادیه اروپا و ترکیه صادر می شود.

چایچی با اشاره به اهمیت کاهش مصرف انرژی در بخش صنعت یادآور شد: این مجموعه با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) برنامه ای با محوریت ارتقای فرهنگ انرژی را با تمرکز برکوره های قوس الکتریکی که بیش از 70درصد انرژی الکتریکی کل کارخانه را به خود اختصاص می دهند را اجرا کرده و امیدوار است به هدف نهایی خود یعنی مدیریت مصرف انرژی در این مجموعه برسد.  

در بخش دیگر این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد اظهار داشت: برنامه ملی سازگاری با کم آبی به ابتکار وزارت نیرو در استان ها در حال اجراست و تمام ذینفعان در حوزه آب در تصمیم گیری های این طرح نقش دارند.

محمدمهدی جوادیان زاده افزود: در راستای مشخص شدن سهمیه مصرفی بخش های کشاورزی، شرب و صنعت در حوزه آب، برآنیم تا 50 درصد در بخش کشاورزی، 30 درصد در بخش صنعت و 20درصد در بخش شرب در طی 5 سال صرفه جویی کنیم.

وی ادامه داد: برنامه های مدیریت مصرف در بخش کشاورزی و شرب آماده شده اما به دلیل عدم توجه صنعت به کم آبی به ناچار به اجرای برنامه های محدود وخاص در این زمینه هستیم.

جوادیان زاده با ابراز خرسندی از پیشقدم شدن شرکت فولاد آلیاژی در زمینه مصرف انرژی اظهار امیدواری کرد این شرکت بتواند در طرح سپاس آب که به منظور تشویق راهکارهای ابتکاری مدیریت مصرف آب برگزار می شود، به عنوان پایلوت معرفی شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه هماهنگ کننده ملی برنامه بهره وری انرژی درصنایع کلیدی، نماینده یونیدو، مدیران عامل شرکت برق منطقه ای و گاز استان نیز گزارشی از فعالیت های مجموعه خود را ارائه کردند.  

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا