پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گرو رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در واحد های مرغداری می باشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : کریم زنگیلی با اشاره به نقش مهم رعایت مسائل بهداشتی  در پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای پرورش طیور گفت : مرغداران خصوصا در فصل پاییز و زمستان مسائل بهداشتی واحدهای پرورش طیور را جدی بگیرند .

زنگیلی تصریح کرد : با توجه به سرد شدن هوا و احتمال بروز بیماری‌ ، واکسیناسیون به موقع طیور ، ضدعفونی سالن‌های مرغداری ، سالم سازی کود مرغی ، جلوگیری از تردد غیر ضروری افراد به محل مرغداری و همچنین توجه به تغذیه مناسب می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری‌ها داشته باشد .

وی با بیان نقش دامپزشکی در تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه اظهار کرد : در راستای کنترل بیماری آنفلوانزا ، بازدیدهای مکرر کارشناسان دامپزشکی استان از واحد های مرغداری و همچنین نظارت سطح شهر در دستور کار قرار گرفته و مراکز متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند .

نامبرده در پایان ضمن تأکید به مرغداران در زمینه رعایت اصول بهداشتی در واحدهای مرغداری با اشاره  به شهروندان گفت : انواع فراورده های خام طیور مورد عرضه در مراکز توزیع که دارای لیبل ، نشان و تاریخ معتبر است ؛ مورد تأیید دامپزشکی و از سلامت کامل برخوردار می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا