عملیات بیولوژیک و بیو مکانیک در مراتع شهرستان مهریز صورت پذیرفت. به گزارش خبرنگاريزد فردا سيد علي باقري از اجرای عملیات بذر پاشی به میزان 50 هکتار در مراتع شهرستان خبر داد.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهريز افزود: در تاریخ 23/08/1397 در مرتع زمستانه امری ریگی از توابع دهستان تنگ چنار عملیات بذر پاشی صورت گرفت. مساحت کل این مرتع برابر با 1900 هکتار می باشد که حجم عملیات صورت گرفته در این پروژه برابر با 50 هکتار می باشد.
در ادامه سيد علي باقری گفت: در این پروژه از سه بذر گیاهان آنغوزه شیرین، درمنه کوهی و بادام کوهی استفاده شد که موارد و مقدار مصرف آن به عبارت زیر می باشد:
آنغوزه شیرین: 150 کیلوگرم جهت بذرپاشی
درمنه کوهی: 50 کیلوگرم جهت بذرپاشی
هدف از این پروژه تثبیت خاک ، افزایش تولید علوفه و بهره برداری از گیاهان صنعتی در مرتع می باشد. پیش بینی می شود با توجه به نزولات جوی مناسب پوشش گیاهی در سطح قابل توجهی افزایش یابد.
سيد علي  باقری خاطر نشان کرد: اهمیت پوشش گیاهی مراتع در تولید خوراک دام، نفوذ آب باران، تولید گیاهان دارویی، اشتغال های جانبی و همچنین اثرات زیست محیطی آن در تولید اکسیژن و کاهش گاز دی اکسید کربن می باشد و این طرح نیز به همین منظور در مراتع این شهرستان اجرا شده است. همچنین کپه کاری در سطح مراتع شهرستان به میزان 40 کیلوگرم بذر گونه بادام کوهی در دست اقدام بوده و در مناطقی که از لحاظ پوشش گیاهی ضعیف یا نیاز به تقویت دارد و دارای شرایط اقلیمی مساعد است اجرا خواهد شد.
در پایان اين مسئول  اعلام نمود که تامین اعتبار فوق از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین گردیده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا