با توجه به ساماندهی بهداشتی تولید و عرضه گوشت شتر مرغ از آذرماه سال جاری در استان ، کلیه واحدهای صنفی فعال در زمینه فراورده های خام دامی موظف به عرضه گوشت شترمرغ دارای لیبل معتبر یا ممهور به مهر کشتارگاه دام می باشند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : مدیر کل دامپزشکی گفت : با توجه به لزوم رعایت ضوابط فنی – بهداشتی کشتار ، در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه ، کشتار شتر مرغ با نظارت های شرعی و  بهداشتی در کشتارگاه و زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی صورت می گیرد و لاشه گوشت بعد از انجام معاینات ممهور به مهر و لیبل دامپزشکی می شود .

دکتر علی اکبر حدادزاده با تأکید بر آنکه کشتار دام و طیور باید در کشتارگاه و با انجام معاینات توسط کارشناسان قبل و بعد از کشتار ، برای اطمینان از سلامت فراورده مورد عرضه صورت گیرد ؛ عرضه گوشت شتر مرغ بدون مهر و برچسب کشتارگاه را ممنوع اعلام کرد .

وی تصریح کرد : با توجه به اهمیت سلامت عمومی جامعه ، تمامی واحدهای عرضه در استان از نیمه آذر ماه امسال موظف به عرضه گوشت شترمرغ دارای مهر و برچسب کشتار گاه می باشند و در صورت مشاهده تخلف با آنان برابر ضوابط برخورد خواهد شد .

حدادزاده از شهروندان خواست : فراورده های خام دامی را تنها از مراکز مجاز و ممهور به مهر و لیبل دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت هرگونه مشاهده تخلف از سوی مراکز عرضه مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان ها یا از طریق شماره تماس 1512 به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا