یزدفردا :دکتر"عباسعلی دانافر" در نشست خبری اولین همایش هویت کودکان ایران اسلامی از برگزاری این همایش در روزهای ۳۰ آبان و اول آذرماه خبر داد و اظهار داشت: استان یزد میزبانی این همایش و رویداد مهم فرهنگی را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه دو مفهوم کودکی و هویت از مهم‌ترین کلیدواژهای زندگی بشری است، افزود: یکی از مهم‌ترین دوره‌های عمر هر انسان در حوزه آموزش و تربیت، دوره کودکی است و همه کشورها برای شکل‌گیری و تثبیت شخصیت کودکان متناسب با فرهنگ خودشان در این دوره تلاش می کنند.
دانافر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های هر نظام آموزشی این است که نسل کودک و نوجوان خود را متناسب با فرهنگ همان کشور رشد دهد زیرا این مهم یکی از نیازها و ضرورت‌ها برای دوام و بقا جامعه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه امروز یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش، اجرای سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: هویت، یکی از کلیدواژه‌های سند تحول بنیادین است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: این همایش با هدف کمک به شکل‌گیری هویت کودکان متناسب با فرهنگ خودی و ایجاد و تقویت پایه‌های هویت کودکان با توجه به ابعاد رشد متوازن آنها است.
دانافر تصریح کرد: این همایش بر خلاف سایر همایش‌ها، نگاه صرف علمی به موضوع نداشته بلکه تلاش شده برای اثرگذاری بیشتر از ظرفیت هنر و ادبیات نیز استفاده شود.
وی ادامه داد: در کنار مقالات علمی در شش مقوله دیگر از جمله قصه‌گویی، دکلمه خوانی، عکس، فیلم کوتاه، سرود و آواها و نواهای بومی محلی نیز فعالیت شده و آثاری در این زمینه ها به دبیرخانه همایش رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: این همایش در واقع بستری است برای اینکه آخرین دستاوردهای فعالان این عرصه در زمینه کودکان جمع آوری شود و امیدواریم این همایش حرکتی جدی در مسیر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا