فرماندارمیبد در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی شهرستان به رفع مشکل مناسب‌سازی جهت تردد معلولان در 60 درصد ادارات این شهرستان اشاره نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی شهرستان با حضور " آیت‌الله اعرافی" امام‌جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور "حسین فلاح" فرماندار، "محمدجواد احمدی" بخشدار مرکزی میبد و جمعی از مسئولین در بیت حضرت آیت‌الله اعرافی (ره) برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه گفت: سد معبر مشکل مهمی است که تابه‌حال باوجود برخوردهایی که تابه‌حال در دوران شهردارهای شهرستان صورت گرفته، همچنان حل‌نشده باقی‌مانده است.

حسین فلاح افزود: سد معبر آفتی است که افراد با مرتکب شدن آن پیاده‌روی خیابان را در تملک خود می‌دانند و باید به صورتی رودررو با آن‌ها برخورد و تذکر داده شود.

امام‌جمعه میبد در این جلسه با تأکید بر مناسب‌سازی معابر برای معلولین گفت: مردم و مسئولین برای در زندگی معلولین در جامعه مسئولیت داریم.

آیت‌الله اعرافی افزود: پرداختن به موضوع مناسب‌سازی نیازمند همکاری همه است و می‌توان در یک برنامه تعیین‌شده چندساله همراه بازمان بندی و بخش‌بندی به این امر پرداخت. 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: جامعه سالم، جامعه‌ای است که افراد در آن، معلولان جامعه را از خود بدانند و برای روان‌سازی زندگی آن‌ها با توجه به وظیفه اخلاقی، شرعی و دینی تلاش کنند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان یزد نیز در این جلسه با گرامیداشت سوم دسامبر (12 آذر) روز جهانی معلولان به اهمیت این روز در معرفی نخبگان معلول و توانمندی‌های آن‌ها درزمینهٔ های مختلف دارد، اشاره کرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا